Oxford Üniversitesi iş birliğiyle Reuters Enstitüsü’nün Dijital Haberler Raporu, SÖZCÜ Medya Grubu’nun Türkiye’de güvenilirliği en yüksek yayın kuruluşları arasında yer aldığını ortaya koymaktadır. 47 ülkede yapılan araştırma, Türkiye’de haberlere duyulan güvenin %35 civarında olduğunu ancak özellikle eleştirel yayıncılık yapan SÖZCÜ Gazetesi, sozcu.com.tr ve SÖZCÜ TV gibi kuruluşlara güvenin arttığını göstermektedir.
Televizyon ve basın yayınında SÖZCÜ TV ve SÖZCÜ Gazetesi, dijital yayınlarda ise sozcu.com.tr en çok takip edilen yayınlar arasında yer almaktadır. Seçim sürecinde taraflılık nedeniyle eleştirilen kamu yayın kuruluşu TRT’ye olan güvenin ise azaldığı belirtilmiştir.
Görüntülü ve videolu haber içeriklerinin artan rolü, raporun önemli bir konusu olarak ele alınmaktadır. YouTube, haber için en çok takip edilen sosyal medya platformu olurken, TikTok geçen yıla göre gerilemiş ve Instagram yükseliş göstermiştir.
Rapor, Türkiye’de televizyon ve internet sitelerinin hala en etkili haber kaynakları olduğunu vurgulamaktadır. Basılı gazetelerin ise kan kaybetmeye devam ettiği belirtilmektedir.
Reuters Enstitüsü, Türkiye’deki Erdoğan yönetiminin medya üzerindeki baskısının devam ettiğini ancak yerel seçimlerde alınan yenilgiyle yara aldığını bildirmektedir. Hükümete yakın medya kuruluşlarının seçim öncesinde muhalefete daha az yer verirken, RTÜK’ün muhalif kanallara ağır cezalar verdiği ifade edilmektedir. Buna rağmen AKP’nin 2002’den bu yana en büyük seçim yenilgisini aldığına dikkat çekilmektedir.
Medyaya yönelik sansürün Türkiye’de sosyal medyayı ve video platformlarını da etkilediği belirtilmektedir. Ancak televizyon ve internet sitelerinin hala en etkili haber kaynakları olduğu vurgulanmaktadır.