enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,4837
EURO
36,4414
ALTIN
2.956,37
BIST
9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
21°C
Bursa
21°C
Az Bulutlu
Cuma Karla Karışık Yağmurlu
19°C
Cumartesi Az Bulutlu
7°C
Pazar Çok Bulutlu
8°C
Pazartesi Açık
9°C
Advert

Reklamlar bile Didi’deki zararı kapatamıyor

Reklamlar bile Didi’deki zararı kapatamıyor
26.08.2022 11:08 | Son Güncellenme: 26.08.2022 11:15
483
A+
A-

Reklamlar bile Didi’deki zararı kapatamıyor Varlık Fonu’na devrinden sonra 2021’de 503,8 milyon TL zarar eden ÇAYKUR; zararda etkisi olan DİDİ’nin reklamı için fahiş harcama yapmayı sürdürüyor.

Reklamlar bile Didi’deki zararı kapatamıyor

Reklamlar bile DİDİ’deki zararı kapatamıyor

EKONOMİ – Reklamlar bile DİDİ’deki zararı kapatamıyor Türkiye’nin bir yılda kişi başına 250 bardak çay tüketimi ile dünyada birinci olmasına karşın Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü (ÇAYKUR), 2017 yılı itibarıyla düzenli olarak zarar etti. Türkiye Varlık Fonu’na devredildiği 2017 yılında 267,7 milyon TL zarar açıklayan idarenin 2021 yılı sonu itibarıyla zararı 503, 8 milyon TL oldu.

BORÇ KATLANIYOR

AKP Rize İl Başkanı İshak Alim’in kardeşi Yusuf Ziya Alim’in genel müdürlüğünü yaptığı ÇAYKUR’un; ticari borcu da zararı gibi yıllar itibarıyla katlanarak arttı. 2019’da 19 milyon 294 bin TL ticari borcu bulunan ÇAYKUR’un 2020 ve 2021 yıllarındaki ticari borçları ise sırasıyla 28 milyon 646 bin TL ve 33 milyon 963 bin TL olarak gerçekleşti.

Kötü yönetim nedeniyle borç batağına saplanan idarenin borçlarında DİDİ isimli soğuk çayın etkisi dikkati çekici boyutlarda ti. İdarenin 2019, 2020 ve 2021 yıllarındaki ticari borçları içinde DİDİ’den kaynaklanan borçların oranı yüzde 72, yüzde 49 ve yüzde 60 oldu.

13,9 MİLYON TL’LİK REKLAM

ÇAYKUR, beklenilen satış rakamlarına ulaşamayan DİDİ için Haziran 2022’de bir reklam filmi çekti. “Didi-Latte Ürünleri Reklam Spotunun Ulusal TV Kanallarında Yayınlatma Hizmeti” başlıklı ihalenin sözleşmesi 24 Haziran’da, Donanım Medya Hizmetleri Limited Şirketi ile imzalandı. 13 milyon 975 bin TL’lik ihale kapsamında Temmuz ayında televizyonlarda gösterilmeye başlanan DİDİ reklam filmi 12 Ağustos’a kadar yayında kaldı.

reklamlar-bile-didi-deki-zarari-kapatamiyor-1056471-1.

 

Milyonluk reklam harcamaları

Dünyanın en çok çay tüketilen ülkesinde ÇAYKUR’un zarar edip üstüne yüksek reklam ve tanıtım harcamaları yapması daha önce de çok tartışıldı. 2019’da 36,6 milyon TL’lik reklam anlaşması yapan ÇAYKUR, 2021 yılında ise sadece sosyal medya reklamları için 4,5 milyon TL’lik anlaşma yaptı.

Kaynak: Birgün

 

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.