enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5176
EURO
36,4214
ALTIN
2.963,66
BIST
9.142,22
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
21°C
Bursa
21°C
Az Bulutlu
Cuma Karla Karışık Yağmurlu
18°C
Cumartesi Az Bulutlu
6°C
Pazar Çok Bulutlu
7°C
Pazartesi Açık
9°C
Advert

Osmangazi Köprüsü İşletmecisi Nurol İnşaat: Zarardayız… 400 Milyon Dolar Verene Hakkımızı Devrederiz

Osmangazi Köprüsü İşletmecisi Nurol İnşaat: Zarardayız… 400 Milyon Dolar Verene Hakkımızı Devrederiz
26.07.2022 01:44
877
A+
A-

Osmangazi Köprüsü İşletmecisi Nurol İnşaat: Zarardayız… 400 Milyon Dolar Verene Hakkımızı Devrederiz Kur farkı İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü’nün işletmecisini vurdu. İşletmeci; “Yatırdığımız 400 milyon doları veren çıkarsa, 2036’ya kadar devam edecek olan işletme hakkımızı devrederiz” dedi.

Osmangazi Köprüsü İşletmecisi Nurol İnşaat: Zarardayız… 400 Milyon Dolar Verene Hakkımızı Devrederiz

İşletmecisi Nurol İnşaat: Zarardayız… 400 Milyon Dolar Verene Hakkımızı Devrederiz

EKONOMİ – Osmangazi Köprüsü İşletmecisi Nurol İnşaat: Zarardayız… 400 Milyon Dolar Verene Hakkımızı Devrederiz “Devletin kasasından bir kuruş çıkmadan” yapıldığı iddia edilen ancak geçiş garantisi verilen Osmangazi Köprüsü ve İzmir Otoyolu’nda herkes zararda. Hem kamuya yükü hem dolarla hesaplandığı için vatandaşa maliyetinden sonra işletmeci de isyan bayrağını çekti.

Sözleşmesi imzalandığı günden bu yana eleştirilerin hedefinde olan Osmangazi Köprüsü ve İstanbul-İzmir Otoyolu’nun işleten konsorsiyumun 3 büyük ortağından biri olan Nurol İnşaat isyan bayrağını çekti. Dünya Gazetesi Yazarı Vahap Munyar’a önemli açıklamalarda bulunan şirketin başkan yardımcısı Oğuz Çarmıklı, “2021 yılında 50 milyon dolar zarar ettik. Bu yıl zararımız 100 milyon doları aşabilir” dedi. Çarmıklı, bugün gelinen noktada Osmangazi Köprüsü ve İzmir Otoyolu işletmesinden (Otoyol Yatırım ve İşletme A.Ş.) çekilmeyi düşündüklerini Munyar’a şöyle aktardı:

“Yatırdığımız 400 milyon doları veren çıkarsa, 2036’ya kadar devam edecek olan işletme hakkımızı devrederiz.”

ZARAR YILLIK 100 MİLYON DOLARI BULUR

İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü’nü yapıp işleten konsorsiyumun üç büyük ortağından biri Nurol İnşaat’ın başkan yardımcısı Oğuz Çarmıklı, Hazine’den garantisinin 40 dolar (711 TL) olduğu ve araç başı 15 dolar (266 TL) aldıkları İzmir otoyolundan zarar ettiklerini söyledi.

Çarmıklı, Dünya’dan Vahap Munyar’a şunları söyledi: “Hazine fiyat farkı ödemesi için önceki yılın aralık ayının son 10 gününün ortalamasını alıp yılbaşında kuru fiksleyip TL olarak ödüyor. Dokuz ay gecikmeli ödeniyor. O nedenle zarar ediyoruz.”

Nurol İnşaat yöneticisi, konsorsiyumun otoyoldan 2021’de 50 milyon dolar zarar ettiğini bu seneki zararınsa 100 milyon doları aşabileceğini belirtti.

Kaynak: Medyafaresi

 

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.