enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,4893
EURO
36,2479
ALTIN
2.964,68
BIST
9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
21°C
Bursa
21°C
Az Bulutlu
Cuma Karla Karışık Yağmurlu
18°C
Cumartesi Çok Bulutlu
6°C
Pazar Az Bulutlu
8°C
Pazartesi Açık
9°C
Advert

O markaya talep patladı!Alman devi Türkiye’yi seçebilir.

O markaya talep patladı!Alman devi Türkiye’yi seçebilir.
11.11.2018 12:09
284
A+
A-

Türkiye, otomotiv devi Volkswagen Grubu’nun (VW) odağında. Alman üretici, Türkiye’de üretimi masaya yatırdı. Ford’la elektrikli ticari üretimini planlayan VW Grubu, Skoda için de Türkiye’yi seçebilir.

Birkaç ay önce Ford ile ticari araçların üretimi ve geliştirilmesi konusunda işbirliği yapmaya karar veren Volkswagen Grubu’nun, Türkiye’de iki farklı yatırım konusunu bu hafta yönetim kurulunda masaya yatıracağı belirtiliyor.

Nitekim VW’nin yeni nesil elektrikli ticari aracını Türkiye’de Ford ile birlikte üretmeyi ve Çekya’daki tesisi neredeyse ağzına kadar dolu olan Skoda’ya Türkiye ya da Bulgaristan’da bir yeni tesis kurmayı kararlaştırması bekleniyor.

 

Dizel emisyon skandalı nedeniyle hayli zor günler geçiren ve yeni yönetimle birlikte maliyetleri düşürüp, sahibi olduğu markalar için verimli üretim modelleri üzerinde çalışmaya karar veren Volkswagen Grubu, özellikle yeni dönemde elektrikli araçlar üzerinde duruyor. Sahip olduğu elektrikli araç teknolojilerini paylaşmaya, ticari araçların geliştirilmesi ve üretimi konusunda işbirliğine karar veren VW, bu çerçevede geçtiğimiz aylarda ticari araç konusunda Ford ile işbirliği yapacağını açıklamıştı.

GÖLCÜK’E SÜRPRİZ MİSAFİR: VW

Başta Reuters ve Bloomberg olmak üzere uluslararası ajanslar Volkswagen’in binek ve ticari araçlarda Tesla’ya rakip olmayı hedeflediğini, bu nedenle de elektrikli araçlarının üretim yerleri konusunda maliyet açısından hassas davrandığıne işaret etti.

İşte tam da bu konuda, yani elektrikli yeni nesil ticari araçlar konusunda VW’nin sadece teknoloji değil üretim konusunda da Ford ile işbirliğini masayla yatıracağı, bu konudaki kararını da, 16 Kasım’da yapılacak Yönetim Kurulu toplantısında karara bağlayabileceği belirtiliyor. Birkaç ay öncesinde de gündeme gelen bu ihtimalin, bu kez somut bir sonuca ulaştırılması bekleniyor.

Ford’un Avrupa’daki hafif ticari araç Ar-Ge ve üretim üssü durumundaki Ford Otosan’ın, VW’nin elektrikli olarak yeniden canlandırmayı planladığı efsanevi Microbus’ünün (yeni adıyla I.D. Buzz) üretimini de üstlenebileceği öne sürülüyor. Bunun olması halinde VW, minimum tesis ve geliştirme yatırımıyla, rekabetçi bir yeni nesil araç piyasaya sürebilecek. Nitekim bu aracın, mevcut Passat modelinin Almanya’da üretildiği tesislerden çıkacağı yönündeki bilgiler, ülke kamuoyunda büyük tartışma yarattı. Zira VW’nin bu kararıyla, binlerce işçinin kapı önüne konuylabileceği, çünkü elektrikli araçların daha az işçiyle üretilebileceği ifade ediliyor.

ÇEKYA’DAN SONRA GÖZÜ TÜRKİYE’DE

Evet, VW Yönetim ya da Denetleme Kurulu’nun masasında Türkiye’ye ilişkin ikinci konu da, kanatları altındaki Skoda’nın yeni üretim tesisi olacak. Satışları hedeflerinin önünde giden Skoda, bir süredir Avrupa’daki kapasitesini artırmak amacıyla Çekya’nın dışında bir yer arayışını sürdürüyordu.

OLASILIK GÜÇLENİYOR

VW Grubu, bu konuda Romanya ve Bulgaristan’ın yanı sıra Türkiye’yi de ihtimaller içinde değerlendiriyordu. Skoda satış ve pazarlamadan sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Alain Favey, geçtiğimiz aylarda İstanbul’a gelişinde Türkiye Distribütörü Yüce Auto Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Yüce ve Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Zafer Başar ile birlikte son gelişmeleri değerlendirmiş, ardından da “Yeni fabrika kararı alınırsa, bu Türkiye’de de olabilir” demişti.

İşte Favey, 2017’de Skoda’nın 1.2 milyon adetle satış rekoru kırdığını hatırlatıp, “Sınırlı kapasiteyle en iyi işi çıkarmayı hedefliyoruz. Son yıllarda büyük değişim geçiren Skoda’ya talep çok arttı. Üretim yeterli olsaydı 1.4 milyon satardık.

Yıllık 2 milyon adet hedefine ulaşmak içinse uzun vadede yeni fabrika yatırımı kaçınılmaz. Böyle bir karar alınırsa, bu Türkiye’de de olabilir. Türkiye’nin araç üretimi konusundaki kapasitesi ve tecrübesinin farkındayız” ifadelerini kullanmıştı.

İŞGÜCÜ AVANTAJI

Türkiye’nin yanı sıra otomotiv konusunda deneyimli olan Romanya’nın ön plana çıktığı, Bulgaristan’ın ise ucuz işgücü anlamında avantajlı olduğu öne sürülüyor. Ancak gerek VW gerekse de Skoda kararları, 16 Kasım’da netleşecek.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.