Motosiklet dünyasının ikonik markası KTM, ekonomik zorluklar nedeniyle iflasını açıkladı. KTM’in sahibi Pierer Mobility’nin hisseleri yılbaşından bu yana yüzde 84 değer kaybetti.
Motor sporlarının önemli markalarından biri olan KTM, 1934 yılında kurulmuştu. İlk motosikletini 1954’te üreten KTM, zamanla enduro ve off-road segmentlerinde lider bir marka haline geldi.
KTM, 1990’larda zor bir dönem geçirdi ve 1992’de iflas etti. Daha sonra üç ayrı birime bölündü. Bu birimlerden biri olan KTM Sportmotorcycles, motosiklet üretimine devam etti.
2005’te Polaris ile ortaklık kuran KTM, iki yıl sonra bu iş birliğini sonlandırdı. Ancak Polaris motorları KTM’in ATV’lerinde kullanılmaya devam etti.
2007’de Bajaj Auto ile ortaklık yapan KTM, Bajaj’a hisse sattı. Bajaj, zamanla KTM’deki hissesini artırdı. Anlaşma kapsamında Bajaj, 250 cc’nin altındaki KTM modellerine üretim desteği verdi, KTM ise Hindistan ve Güneydoğu Asya pazarında motosikletlerini pazarladı.
Pandemi sonrası ekonomik sıkıntılar KTM’i olumsuz etkiledi. Şirket, mali tablolarında derin yaralar oluştuğunu açıkladı. Alacaklılarla müzakere ederek yeniden yapılandırma sürecine gireceğini belirten Pierer Mobility, KTM’in üretim miktarını azaltacaklarını ve stoklarını düşüreceklerini duyurdu.
Pierer Mobility’nin iflas açıklaması, borsa üzerinde sert bir etki yarattı. Şirketin hisseleri %45 düşerek 7,8 dolara geriledi ve yılbaşından bu yana toplam kayıp %84’e ulaştı.
KTM’in iflası, otomotiv sektöründe yaşanan diğer iflasları hatırlattı. Geçtiğimiz Temmuz ayında, spor otomobillerin koltuk markası Recaro ve jant üreticisi BBS de iflaslarını açıklamıştı.