MESS kodlama eğitimleri, 20 milyon öğrencinin erişiminde… Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası (MESS), Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) ile protokol imzaladı. Protokol kapsamında, MESS Kodlama Eğitimleri, MEB’in online eğitim platformuna eklendi.
Konuya ilişkin görüşlerini paylaşan MESS Yönetim Kurulu Başkanı Özgür Burak Akkol, “Bu iş birliğiyle çocuklarımızı ve gençlerimizi, geleceğin mesleklerine bugünden hazırlayacağız. Biliyoruz ki; teknolojiyi takip eden değil üretenler, geleceğe yön verecek. Ülkemizde buna uygun iş gücünün yetişebilmesi için bugünden harekete geçmeli ve mümkün olduğunca çok sayıda çocuğumuza, gencimize ulaşmalıyız. MESS olarak, bu sorumluluk bilinciyle oluşturduğumuz eğitim içerikleriyle, geleceğimizin teminatı 20 milyon çocuğumuzun yarını kodlamasına öncülük ediyoruz” dedi.
Türkiye ekonomisinin lokomotifi metal sanayinde faaliyet gösteren 241 şirketi temsil eden Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası (MESS); 2 yıla yakın süredir üye işyerlerindeki çalışanların ortaokul ve lisede eğitim gören çocuklarına kodlama eğitimleri veriyor. MESS, COVID-19 salgınıyla başlayan karantina döneminde eğitimlerin kapsamını ilkokul öğrencilerine de hitap edecek şekilde genişleterek online platforma taşımıştı. Bugüne kadar 15 bini aşkın çocuğun eğitimlerden yararlanması sağlandı.
MESS’in Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ile imzaladığı 5 yıllık protokol kapsamında ise eğitimlerin içerik kalitesi ve müfredata uygunluğu tescillendi. Bu eğitimlerin tamamı, MEB’in online eğitim platformu olan Eğitim Bilişim Ağı’na (EBA) yüklendi. MESS kodlama ve 3 boyutlu tasarım eğitimleri; başlangıçtan ileri düzeye kadar dört seviyede, toplam süresi 34 saati bulan 248 online videodan oluşuyor. Eğitimler; kodlama ve 3 boyutlu tasarım alanlarında kendini geliştirmek isteyen milyonlarca öğrencinin online erişimine açık olacak.
Millî Eğitim Bakanlığı ile öğrencilerin gelecekteki mesleki gelişimine katkı sağlayacak bir iş birliği içinde bulunmaktan gurur duyduklarını dile getiren MESS Yönetim Kurulu Başkanı Özgür Burak Akkol, “Günümüzde dijital dönüşüm, küresel rekabet sıralamasını yeniden tanımlıyor. Bu süreci iyi yönetirsek ülkemizin rekabet gücü de artacak. Çocuklarımız ve gençlerimiz, ülkemizin dijital dönüşümünde kilit rol oynayacak. Biz, onların yetkinliklerini geliştirmeyi hedefliyoruz. Özellikle kodlama gibi, sanayinin ve ülkemizin geleceğine katkı sağlayacak alana yatırım yapmak önceliğimiz. Her fırsatta dile getiriyoruz; geleceğe yön verecek olanlar, teknolojiyi takip eden değil üretenler olacak. Ülkemizde bu profile uyan iş gücünün yetişebilmesi için bugünden harekete geçmeli ve mümkün olduğunca çok sayıda çocuğumuza, gencimize ulaşmalıyız. MESS olarak, bu sorumluluk bilinciyle oluşturduğumuz eğitim içerikleriyle, geleceğimizin teminatı 20 milyon çocuğumuzun yarını kodlamasına öncülük ediyoruz” dedi.
Salgın nedeniyle gerçekleştirilen uzaktan eğitimler sayesinde dünyanın en çok ziyaret edilen altıncı eğitim sitesi olan EBA, MESS’in kodlama eğitimlerinin geniş öğrenci kitlelerine ulaşmasını sağlayacak. EBA’da yer alan kodlama içerikleri, konuların videolarla ve uygulamalı olarak anlatıldığı MESS’in eğitimleriyle pratiğe taşınacak. Eğitimleri tamamlayan öğrenciler kendi masa üstü uygulamalarını tasarlayıp üretebilecek.
MESS kodlama eğitimleri, öğrencilerin ders dışı içeriklerle kendilerini geliştirmesine ve dijital okur-yazarlığın artırılmasına önemli katkı sağlıyor. MESS eğitimlerinde, kodlamayla ilgili temel kavramlardan başlayan ve çok talep gören yazılım dillerine kadar uzanan kapsamlı bir içerik yer alıyor. Başlangıç seviyesindeki öğrencilere yönelik kurslar arasında; Scratch, Kodu, Microbit gibi eğitimler bulunurken, ileri seviyedeki öğrenciler; WordPress, HTML, CSS ve AutoCAD 2020 gibi programların eğitimlerini takip edebiliyor. Web yazılımları ve görselleştirme çalışmaları için uygulama geliştirmeyi, veri analizi yapmayı deneyimliyor. Eğitimler sayesinde, kendi mobil uygulamalarını tasarlayabiliyorlar.
Halka halka büyüyen eğitimler
MESS kodlama eğitimleri, COVID-19 salgınıyla başlayan karantina döneminde, ilkokul öğrencilerini de kapsayacak şekilde genişletilerek online platforma taşındı. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenlerinin katkılarıyla geliştirilen teorik ve pratik eğitimler, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı vesilesiyle tüm Türkiye’deki çocukların erişimine açık hale getirildi. 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nda da eğitimlerin kapsamı daha üst yaş gruplarından gençlerin faydalanacağı şekilde zenginleştirildi. Böylece eğitimlerin hem içeriği hem de erişimi genişleyerek büyüdü.