enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5176
EURO
36,4214
ALTIN
2.963,66
BIST
9.142,22
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
21°C
Bursa
21°C
Az Bulutlu
Cuma Karla Karışık Yağmurlu
18°C
Cumartesi Az Bulutlu
6°C
Pazar Çok Bulutlu
7°C
Pazartesi Açık
9°C
Advert

Marmarabirlik 60 bin ton ürün alacak

Marmarabirlik 60 bin ton ürün alacak
26.10.2024 17:32
25
A+
A-

Marmarabirlik 60 bin ton ürün alacak Marmarabirlik, 60 bin tonluk ürün alımı gerçekleştirecek Marmarabirlik, 2024/2025 iş yılı ürün alım kampanyası için avans ürün alım fiyatlarını açıkladı. Buna göre, sofralık zeytinde tavan fiyat 180 dane için 125 TL, 200 dane için 105 TL olarak belirlendi. Taban fiyat 380 dane için 47 TL olurken, yağlık zeytin fiyatı ise 45 TL olarak duyuruldu.

Marmarabirlik 60 bin ton ürün alacak

Marmarabirlik 60 bin ton ürün alacak

Marmarabirlik 60 bin ton ürün alacak

Marmarabirlik 60 bin ton ürün alacak Marmara Zeytin Tarım Satış Kooperatifleri Birliği (Marmarabirlik), 2024-2025 iş yılı için ürün alım fiyatlarını belirledi. Marmarabirlik’ten yapılan açıklamaya göre, Kooperatif Başkanları ve Yönetim Kurulu Üyeleri’nin katıldığı bir koordinasyon toplantısında, ürünlerin avans fiyat üzerinden alınması yönünde ortak bir karar alındı.

Marmarabirlik 60 bin ton ürün alacak

Buna göre, sofralık zeytinde tavan fiyat 180 dane için 125 TL, 200 dane için 105 TL ve taban fiyat 380 dane için 47 TL olarak belirlendi; yağlık zeytin fiyatı ise 45 TL olarak açıklandı. Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, bu sezon 60 bin ton ürün alımı planladıklarını belirtti. Ödeme takvimine ilişkin olarak Asa, “Alınan ürünlerin bedelleri on beş günlük periyotlarla yüzde 50 peşin olarak ödenecek, geri kalan kısım ise ürün alımları tamamlandıktan sonra yapılacak. Bu yıl ödemeler konusunda üreticilerimizin desteklerini yanımızda hissedeceğimize inanıyorum,” şeklinde konuştu.

Başkan Hidamet Asa, “Bu yıl tarihi bir rekolte artışı yaşanırken, üretici ortaklarımızı piyasa koşullarının olumsuz etkilerinden korumak adına, geçtiğimiz yılın fiyatları avans fiyat olarak belirlenmiştir,” dedi.

Başkan Hidamet Asa, geçen yıl ürünün yok yılı olduğunu, bu yılki ürün alım kampanyasında ise rekor düzeyde rekolte beyanı aldıklarını belirtti. Asa, “Tarım ürünlerinde fiyat, arz ve talep dengesiyle belirlenir. 2023’te yapılan ikinci fiyat artışı, arzın yüksek olması ve ürün alımında yaşanan sıkıntılar nedeniyle gerçekleşti,” dedi. Ayrıca Marmarabirlik’in ticari dengesini sürdürebilmesi için en az 35 bin ton ürün alması gerektiğini ifade eden Asa, “Geçen yıl 35 bin ton zeytin alımı yapılabildi; bu miktarın altında kalınırsa faaliyetler zarar görür. Ancak bu yıl tamamen farklı bir tabloyla karşı karşıyayız. Tüm kooperatif bölgelerimizde rekor düzeyde rekolte beyanı alınıyor. Şu ana kadar gelen beyan miktarı 99 bin 300 ton,” diye konuştu.

Üreticiye her daim ve her zaman destek olduk

Marmarabirlik 60 bin ton ürün alacak

Marmarabirlik 60 bin ton ürün alacak

Asa, sekiz kooperatifin ortalaması alındığında bir kilogram zeytinin üretim maliyetinin 34,20 TL olarak belirlendiğini ifade ederek, bu yıl ağaç başına verimliliğin yüksek olduğu bu dönemde üreticinin mağdur olmaması için gerekli desteğin sağlanacağını belirtti. Son iki yılda ürün alım fiyatlarıyla üreticiye önemli ölçüde destek verdiklerini vurgulayan Asa, “2021 yılında baş barem 20,10 TL, taban fiyat 7,40 TL; 2022 yılında baş barem 54 TL, taban fiyat 18 TL; 2023 yılında ise baş barem 125 TL, taban fiyat 47 TL olarak belirlendi ve yüzde 300 oranında bir fiyat artışı gerçekleştirildi. Geçen yıl alım fiyatlarını yüzde 150 artırmamıza rağmen, satış fiyatlarımızda aynı oranda artış sağlayamadık. Marmarabirlik ürünlerini ortalama yüzde 10 fiyat artışıyla satabildi,” dedi.

Başkan Hidamet Asa, “Ortaklarımızın beyan ettiği tüm rekoltenin alımı, Marmarabirlik için ne fiziksel ne de mali açıdan mümkün. Gelen rekolte beyanı 99 bin 300 ton olmasına rağmen, 60 bin tonluk bir alım planı yapıyoruz,” dedi. Asa, geçmiş yıllarda kooperatiflerin aldığı ürün miktarı ve ortakların teslim ettiği ürün ortalamaları göz önünde bulundurularak azami teslimat miktarının belirleneceğini ifade etti.

Hasat dönemi geniş bir zamana yayılmalı

Asa, hasadın zamana yayılmasının hem üretici hem de kooperatifler için büyük önem taşıdığını belirterek, “Sofralık ve yağlık zeytinin hasadında aceleci davranılırsa arz fazlası oluşabilir,” dedi. Başkan Asa, “Arz ve talep dengesini sağlıklı bir şekilde yönetmek için hasadın kontrollü ilerlemesi gerekiyor. Üreticilerimizin, bu dengeyi koruyarak hasadı zamana yaymaları önemli,” ifadelerini kullandı.

Üreticimiz için risk alıyoruz

Hidamet Asa, zeytin üreticisinin korunmasının önemine dikkat çekerek, “Üretimde sürdürülebilirliği sağlamak için üreticinin korunması şarttır. Piyasalardaki belirsizlik ortamını ve yüksek rekolteyi kendi çıkarına kullanmaya çalışanlar var. 50 bin ton alıp kenara çekilenlerle 60 bin ton ürün alımı gerçekleştiren Marmarabirlik kıyaslanmamalı. Bir sepet zeytini yüksek fiyattan alıp Marmarabirlik’in 83 TL’ye aldığı 240 daneyi 60 TL’ye almaya çalışanları üreticilerimiz iyi değerlendirmeli. Üretici kazanmalı ki üretimde süreklilik sağlanabilsin. Bu nedenle Marmarabirlik olarak kapasite sınırlarımızı zorlayarak 60 bin ton ürün alımı planlıyoruz,” dedi.

‘Ya Marmarabirlik olmazsa’ sorusu sorulmalı

Başkan Asa, Marmarabirlik’in bugüne kadar daima üreticinin yanında durduğunu vurgulayarak, “Bunun en somut örneği, 2022/23-23/24 yıllarında yapılan yüzde 300’lük fiyat artışıdır. Bu yıl tüm dengelerin değiştiği, ezberlerin bozulduğu bir dönemden geçiyoruz. Üreticilerimizin de Marmarabirlik’e sahip çıkarak, ‘Ya Marmarabirlik olmasaydı?’ sorusunu kendilerine sormaları gerektiğine inanıyorum. Bu zorlu yılı ortaklarımızla birlikte aşacağımızdan eminim,” ifadeleriyle konuşmasını tamamladı.

 

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.