enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5176
EURO
36,4214
ALTIN
2.963,66
BIST
9.142,22
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
21°C
Bursa
21°C
Az Bulutlu
Cuma Karla Karışık Yağmurlu
18°C
Cumartesi Az Bulutlu
6°C
Pazar Çok Bulutlu
7°C
Pazartesi Açık
9°C
Advert

Marketlerde yok satıyor!

Marketlerde yok satıyor!
08.04.2020 11:41
338
A+
A-

Marketlerde yok satıyor! Koronavirüs nedeniyle evlerine kapanan vatandaş, ekmeğini evde yapmaya başladı. Ekmek satışlarında yüzde 40 düşüş olurken maya ve un satışlarında ise 1 ayda 3 aylık satış yapıldı.

Marketlerde yok satıyor!

Marketlerde yok satıyor!  Koronavirüs salgını nedeniyle alınan tedbirler ve getirilen yasaklar kapsamında vatandaş evlerine kapanınca dikkat çeken bir tablo da ortaya çıktı.

Salgının ilk zamanlarında açıkta satılmasından dolayı tehlike saçan ve geçtiğimiz günlerde ambalaj ile satılmasına karar verilen ekmek satışları, kendini izole eden vatandaşın ekmeğini evde yapmaya başlamasıyla ciddi anlamda düşüşe geçti.

Yeni Şafak’ın haberine göre, sürpriz gelişmenin ardından ekmeğin aksine un satışlarında talep patlaması yaşanırken çoğu vatandaşın ambalajını dahi bilmediği maya ise marketlerde neredeyse bulunmuyor.

FIRINLARIN YÜZDE 10’U KAPANIYOR

Koronavirüs salgını sonrasında ekmek satışlarındaki yüzde 40 ile 50 arasında düşüş yaşandığını belirten İstanbul Ekmek Üreticileri Derneği Başkanı Ahmet Zeki Sarıhan, satışlardaki sert düşüşle birlikte İstanbul’daki fırınların yüzde 10’unun geçici olarak kapılarını kapatmaya hazırlandığını, kapanacak fırınların ise özellikle İstiklal, Beyoğlu, Beyazıt gibi iş yerlerinin yoğun olduğu bölgelerde yer aldığını kaydetti.

8 MİLYONA KADAR GERİLEDİ

İstanbul’da 3 bin, Türkiye genelinde ise 20 bin civarında fırın olduğunu ifade eden Sarıhan, günlük ekmek üretiminin ise kişi başı 200 gramın altında olduğu göz önünde bulundurulduğunda sadece İstanbul’da15 milyon civarında ekmek satıldığını ve bu rakamın ise evde ekmek üretimi ile 8 milyonadete kadar gerilediğini aktardı.

FİRMALAR İÇİN SÜRPRİZ OLDU

Zincir marketlerde ekmek yapımında kullanılan mayanın neredeyse bulunmadığına ilişkin de konuşan Sarıhan, ‘Türkiye’de maya üreten 4 büyük firma var. Normal dönemde maya satışı bakkal, market kanallarında çok düşüktü. Ancak böyle olağanüstü bir döneme girince vatandaş da evde ekmek yapmaya başlayınca firmalar için de sürpriz oldu bu talebe yetişilemedi. Ancak bir kaç güne bu sorun giderilir.’dedi.

‘ARTAN TALEBİ KARŞILAMAK İÇİN VAR GÜCÜMÜZLE ÇALIŞIYORUZ’

Türkiye ekmek mayası sektörünün önde gelen kuruluşlarından Pakmaya’dan yenisafak.com’a yapılan açıklamada, ekmek üretiminin temel ham maddesi olan mayanın tedarikini sağlayabilmek için her türlü önlemin alındığına vurgu yapılırken, Türkiye ve Avrupa’daki tesislerinin tümünün tam kapasite ile faaliyette olup, artan talepleri karşılamak için var gücüyle çalıştığı belirtildi.

UNDA KAPASİTE TALEBİN İKİ KATI KADAR

Maya ile birlikte un satışlarında da yaşanan artışa ilişkin ise Türkiye’de kurulu bulunan un üretim kapasitesinin yurt içi talebinin iki katından fazla olduğuna işaret eden Türkiye Un Sanayicileri Federasyonu (TUSAF) Başkanı Eren Günhan Ulusoy, koronavirüsün ortaya çıkardığı tedirginlik ile beraber, un başta olmak üzere birçok temel gıdanın perakende satış noktalarındaki raflarının boşaldığını gördüklerini belirterek şöyle konuştu:

1 AYDA 3 AYLIK SİPARİŞ GELDİ

‘Un sektöründe, perakendede olağanın çok üzerinde bir talep gerçekleşti. 1 ayda 3 aylık talebin geldiğini görüyoruz. Kapasiteler kullanılarak un üretimi artırıldı ve bu üretimler sevk edildiği zaman rafların yeniden dolduğunu göreceğiz. Un sanayindeki çalışanlarımız da bu tedarikin aksamaması için aralıksız iş yerlerinde üretimi sürdürüyorlar. Talep ikiye katlansa bile Türkiye’nin bunu üretecek kapasitesi var. Türkiye bu nedenle 7 yıldır dünyada ihracat şampiyonu. Bu da önemli bir avantaj. İhracattaki stoklarımızı, kapasitelerimizi de talep halinde iç piyasaya yönlendirme imkanına sahibiz.’ dedi.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.