enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
33,9894
EURO
37,8372
ALTIN
2.820,49
BIST
9.577,46
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Hafif Yağmurlu
27°C
Bursa
27°C
Hafif Yağmurlu
Salı Hafif Yağmurlu
26°C
Çarşamba Az Bulutlu
24°C
Perşembe Az Bulutlu
25°C
Cuma Çok Bulutlu
24°C

Lüks marka hisselerinde sert düşüş

Lüks marka hisselerinde sert düşüş
REKLAM ALANI
19.07.2024 12:24
7
A+
A-
Okuma Süresi: 2 dakika

Dünyada artan ekonomik belirsizlik ve özellikle Çin ve ABD’de yavaşlayan büyüme nedeniyle satışları azalan ve yılın geri kalanı için daha karamsar bir görünüm bekleyen lüks tüketim markalarının hisselerinde keskin düşüşler gerçekleşiyor.

Yılın ilk çeyreği ve yarısına ilişkin finansal sonuçlarını açıklayan birçok şirketin satışlarında gerileme görülürken, piyasadaki olumsuz etki henüz finansal sonuçlarını açıklamayan şirketlerin hisselerine de yansıyor.

Almanya merkezli lüks moda markası Hugo Boss, makroekonomik ve jeopolitik zorlukların tüketici talebini baskılamasına bağlı olarak yılın ikinci çeyreğinde grup satışlarının yüzde 1 azaldığını açıkladı. Özellikle İngiltere ve Çin gibi ana pazarlarda zorlu koşullar olduğunu belirten şirket, ekonomik belirsizliklerin yıl boyunca satışları etkileyebileceği düşüncesiyle 2024’ün tamamı için satış öngörüsünü aşağı çekti.

İsviçre merkezli saat markası Swatch, hafta başında Çin’deki zayıf talebin etkisiyle yılın ilk yarısında karının yüzde 70 gerilediğini bildirdi.

Fransız lüks tasarım markası Hermes’in hisseleri de piyasada bu hafta belirgin hale gelen olumsuz havadan etkilendi. Hermes’in hisselerindeki değer kaybı yüzde 5’i aştı.

Fransız lüks tüketim grubu Louis Vuitton Moet Hennessy’nin hisseleri haftaya yüzde 2,5 düşüşle başladı ve hafta içinde de kayıplarını sürdürdü.

İtalyan lüks moda markası Christian Dior’un hisselerinde de haftanın ilk günündeki yüzde 2,3’lük düşüş devam eden satışlarla yüzde 5’e kadar çıktı.

İtalyan moda markası Prada’nın hisseleri, piyasadaki olumsuz havanın etkisiyle yüzde 5’i, ABD’li Ralph Lauren ise yüzde 7’yi bulan değer kayıpları yaşadı.

İsviçre merkezli mücevher, aksesuar ve giyim firması Richemont’un hisse kayıpları da yüzde 3,5’i aştı.

Yılın ilk çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını haziranda açıklayan lüks moda firması Calvin Clein’ın hisselerinde hafta boyunca yüzde 7’yi bulan kayıp gerçekleşti.

Küresel danışmanlık şirketi Bain & Company Kıdemli Ortağı ve Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) Moda ve Lüks Lideri Federica Levato, ekonomik belirsizliklerin lüks tüketim ürünleri pazarına etkisine ilişkin soruları yanıtladı.

Lüks tüketim ürünleri pazarının 2 yıl üst üste rekor kırmasının ardından bir normalleşme süreciyle karşı karşıya olduğunu belirten Levato, “Ancak bundaki en önemli faktörlerden biri, lüks markalar için kritik önem taşıyan Çin ve ABD gibi kilit pazarlardaki büyümenin yavaşlaması. Üst düzey ürünlere harcama yapan ultra varlıklı tüketiciler hala güçlü bir taban oluşturmaya devam etse de ekonomik belirsizlikler daha geniş bir tüketici tabanında temkinli yaklaşıma yol açıyor. Yatırımcılar ve şirketler, harcamalardaki düşüşün gelirler ve karlar üzerindeki etkisini öngörülerinde hesaba kattıklarından, bu tereddüt birçok lüks markanın hisse performansına da yansıyor” diye konuştu.

Lüks tüketim ürünleri sektörünün operasyonel maliyetler ve tedarik zinciri zorlukları nedeniyle de bazı sıkıntılar yaşadığını dile getiren Levato, “Lüks ürünler pazarı yılın geri kalanında da küresel ekonomik belirsizliğin etkilerini yaşamaya devam edecek. Yılın devamında daha düşük tek haneli bir büyüme öngörüyoruz” dedi.

Levato, tüketicilerin temkinli harcamaları ve değişen ekonomik ortam nedeniyle büyümeyi sürdürmek isteyen markaların üzerinde müşteri tabanlarını yenileme ve çeşitlendirme konusundaki baskının artacağını da sözlerine ekledi.

Bu arada, Bain&Company’nin öngörüsüne göre lüks ürünlerin piyasa değeri 2030 itibarıyla 580 milyar avroya kadar yükselebilir. Bu da pazarın 2019’daki değerinin iki katına çıkacağı anlamına geliyor. Çin’in ABD ve Avrupa’yı geride bırakarak yüzde 26’yı bulan payla en büyük lüks ürün pazarı haline gelmesi bekleniyor.

REKLAM ALANI
Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.