enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5424
EURO
36,0063
ALTIN
3.006,41
BIST
9.549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Hafif Kar Yağışlı
7°C
Bursa
7°C
Hafif Kar Yağışlı
Pazar Az Bulutlu
8°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
9°C
Salı Az Bulutlu
11°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
13°C
Advert

İnternet alışverişlerinde yeni dönem: “14 günlük cayma hakkı kalkıyor”

İnternet alışverişlerinde yeni dönem: “14 günlük cayma hakkı kalkıyor”
24.08.2022 23:31
438
A+
A-

İnternet alışverişlerinde yeni dönem: “14 günlük cayma hakkı kalkıyor” Ticaret Bakanlığı’nın mesafeli satışlarda yaptığı yeni düzenlemeye sektör temsilcileri tepki gösterdi

İnternet alışverişlerinde yeni dönem: “14 günlük cayma hakkı kalkıyor”

İnternet alışverişlerinde yeni dönem: “14 günlük cayma hakkı

EKONOMİ – Ticaret Bakanlığı, internetten alışveriş yapanları ilgilendiren iki önemli değişikliğe gitti. Resmi Gazete’de yayımlanan ‘Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliği’ni değerlendiren Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu; elektronik ürünlerde 14 günlük koşulsuz cayma hakkının kaldırıldığını söyledi.

Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Turhan Çakar ise, geri kalan tüm ürünlerin iadesi için iade kargo ücretinin artık tüketiciler tarafından karşılanacağını belirtti. Ancak, teslim edilen ürün kusurluysa, tüketiciden iade kargo ücreti alınamayacak.

Sözcü’den Gamze Bal’ın haberine göre; Ağaoğlu, söz konusu değişikliklerin tartışmaya açılmadan Resmi Gazete’de yayımlanmasına tepki gösterdi.

“Vatandaş kendi kendini mi aldatmış olacak?”

Düzenlemede tespit ettiğimiz iki olumsuz vardiyen Ağaoğlu, “İlki, elektronik ürünlerde paketi açmasanız bile cayma hakkının kaldırılmış olması. Yani tüketici gelen paketin hafifliğinden şüphelenip, ‘acaba dolandırılıyor muyum’ diye şüphelense ve paketi açmadan iade etmek istese bile edemeyecek dedi.

Ağaoğlu,

Kargocu ‘ben paketi sağlam teslim ettim’ derken, satışı yapan mağaza da ‘ben de kargoya sağlam verdim’ diyecek. Tüketici kendi kendi mi aldatmış olacak diye konuştu.

“Düzenlemenin tartışmaya açılmasını isterdik”

Tespit ettikleri ikinci olumsuzluğun da ürünün iadesi durumunda artık iade kargo ücretini vatandaşın kendisinin karşılaması olduğunu söyleyen Ağaoğlu, şöyle devam etti:

Mevcut düzenlemede satıcılar tüketiciden böyle bir ücret talep edemezdi. Yapılan değişiklik ile satıcı ‘iade halinde kargo bedeli tüketiciye aittir’ şeklinde şerh düşebilecek. Tüm satıcılar bundan faydalanır ve bu ücreti talep eder. Biz isterdik ki bu düzenleme tartışmaya açılsın, biz de hem satıcı hem tüketici tarafındaki mağduriyetleri ifade edelim.”

Kaynak: T24

 

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.