enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,4893
EURO
36,2479
ALTIN
2.964,68
BIST
9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
21°C
Bursa
21°C
Az Bulutlu
Cuma Karla Karışık Yağmurlu
18°C
Cumartesi Çok Bulutlu
6°C
Pazar Az Bulutlu
8°C
Pazartesi Açık
9°C
Advert

İndirimde efsane oyun! Vatandaşın şikayeti karşılık buldu

İndirimde efsane oyun! Vatandaşın şikayeti karşılık buldu
06.12.2020 15:34
334
A+
A-

İndirimde efsane oyun! Vatandaşın şikayeti karşılık buldu. Efsane Cuma’ya sahte indirim cezası geliyor. Ticaret Bakanlığı e-ticaret firmalarından savunma istedi. Reklam Kurulu salı günü e-ticaret firmalarının savunmalarını görüşecek.

 

Tüm dünyada İndirimde efsane oyun! Vatandaşın şikayeti karşılık buldu. Alışverişte büyük indirimlerin yapıldığı Efsane Cuma, Muhteşem Cuma haftasında, tüketicilerden çok sayıda ‘sahte indirim’ şikâyeti gelince Ticaret Bakanlığı harekete geçti. Şikâyetleri inceleyen Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu Başkanlığı, şirketlerin e-ticaret sitelerinde “sahte indirim” tespit ederek, şirketlerden savunma talep etti.

SAVUNMA HAZIRLIYORLAR
Şirketlerin salı gününe kadar savunmalarını hazırlayarak Reklam Kurulu’na sunacakları ve kurulun da toplantıda bazı dosyaları karara bağlayarak, şirketlere cezai yaptırım uygulayabileceği öğrenildi. Ticaret Bakanlığı yetkililerinden edinilen bilgiye göre, tüketicilerin en çok şikâyet ettiği konuların başında, şirketlerin indirim sağlamış gibi reklam yapması, buna rağmen aynı fiyattan, hatta daha yüksek fiyattan ürün satmış olması geldi. Tüketiciler, ürünlerin içeriği ile ilgili de şikâyetlerde bulunurken Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, şikayetleri incelemeye aldı. Salı günü yapılacak toplantıda kurul gelen savunmalar inceleyecek. Çok sayıda e-ticaret firması hakkında şikâyette bulunulması nedeniyle tüm dosyaların görüşülmesinin bu toplantıda yetişemeyeceği ve daha sonraya da sarkabileceği ifade edilirken, savunmalar incelendikten sonra e-ticaret firmalarına ceza kesilecek.

ELEKTRONİK VE MODA KATEGORİSİ 1 NUMARA
Bu yıl online alışverişe talep geçen seneye göre yüzde 25 arttı. En çok satılan ürünler elektronik ve moda oldu. Satışı artan ürünler arasında giyim ürünleri, elektronik ürünler, süpermarket ve sporcu besinleri dikkat çekti. Süpermarket kategorisindeki satışlar ise geçtiğimiz yıla göre 5 kat artış gösterdi.

2 BİN 49 TL HARCADIK
ONLİNE alışveriş sitesi Picodi’nin yaptığı araştırmaya göre, Efsane Cuma döneminde ortalama 2 bin 49 TL harcama yapıldı. Araştırmaya göre, erkekler kadınlardan daha fazla harcadı. Erkeklerin ortalama harcaması 2 bin 69 TL, kadınların ise bin 993 TL. Tüketicilerin neredeyse yarısı giyim alışverişine, yüzde 35’i elektronik ürünlere yöneldi.

 

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.