18-19 Nisan 2019 tarihlerinde Malatya’da yapılacak olan sempozyum, Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü, İnönü Üniversitesi, Malatya Büyükşehir Belediyesi ve Malatya Milli Eğitim Müdürlüğü desteğinde gerçekleştirilecek.
ASIL AKTÖR GENÇLER
Eğitim ve gençlerin, bireyden devlete, devletten medeniyete ilerleyen bir süreçte insanla ilgilenen tüm disiplinlerin tartıştığı önemli parametrelerden biri olduğuna dikkat çekilen sempozyumun çağrı metninde, “Bu süreçte belki de düşüncesine en az başvurulan sürecin asıl aktörü gençlerdir” tespiti yapılıyor. Gençlerin, meselelerini ilmi bir zeminde, akademik bir disiplin içerisinde tartışmalarına fırsat vermenin onların dünyalarını yetişkinlere ve eğitim planlayıcılarına açacak önemli bir fırsat olacağının altı çiziliyor.
AMAÇ BİRİNCİ AĞIZDAN DUYMAK
Selahaddin Eyyubi Anadolu İmam Hatip Lisesi Medeniyet Araştırmaları Kulübü öncülüğünde ülke çapında gençlerin organize ettiği ve gençlerin katılımcı olacağı sempozyumda, okuyan, araştıran ve düşünceler geliştiren gençleri bir araya getirerek eğitim meselesini birinci ağızdan tartışmak ve sonuçların ilgili yerlere ulaştırılması hedefleniyor. Gençlerin de kendilerini tanımaları, toplumsal farkındalık kazanmaları, sosyal sorunlara çözüm üretmede söz sahibi olmaları amaçlanıyor.
28 ARALIK’A KADAR KATILIMA AÇIK
Türkiye genelinde proje imam hatip liselerinde okuyan öğrencilerin sempozyuma katılmak üzere özet bildirilerini 28 Aralık 2018 tarihine kadar Selahaddin Eyyubi Anadolu İmam Hatip Lisesi’ne iletmeleri gerekiyor. Sempozyum için 11 Ocak’ta konuşmacılar belli olacak, 15 Martta ise tam tebliğler sunulacak. Bildiriler mseaihl@gmail.comadresine gönderilebilecek.
HEM DİN EĞİTİMİ HEM TEKNOLOJİ
Gençlik ve eğitim konusunun masaya yatırılacağı sempozyumda din eğitiminden teknoloji eğitimine kadar çok geniş bir yelpazede konular tartışılacak. Bunlar arasında şu ana başlıklar bulunuyor: Türkiye’den din eğitimi, gençlik ve değerler eğitimi, gençlik ve kodlama modelleri, eğitim ve teknoloji, gençlerin eğitiminde Milli Eğitim Bakanlığı, gençlerin eğitiminde ikincil devlet kurumları, gençliğin kimlik oluşumunda sosyal medyanın rolü, gençlerin eğitiminde alternatif model arayışları, eğitimin güncel meseleleri, gençler ve eğitim ortamları, proje tabanlı eğitimlerin gençlerin eğitimine etkisi.
GENÇLİĞİN GÜNCEL MESELELERİ
27-28 Nisan 2018 tarihlerinde Malatya’da ilki gerçekleştirilen uluslararası imam hatip öğrencileri sempozyumunda “Gençliğin güncel meseleleri” başlığı altında gençlikle ilgili konular irdelenmişti. Gençlik ve medeniyet, gençlik ve İslam coğrafyası, gençliğin anlam arayışı, gençlik ve sanat, gençlik ve spor, gençlik ve teknoloji, gençlik ve aile, gençlik ve akran ilişkileri, değerlerin taşınmasında gençlerin misyonu başlıkları ele alınmıştı.