İlham Veren Başarı Hikayeleri’nin Konuğu Bengi Söney Oldu. İlham Veren Başarı Hikayeleri Söyleşileri’nin ikinci konuğu Modalogy markası ile hazır giyim ve moda sektöründe adından söz ettiren başarılı girişimci Bengi Söney oldu. BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Muhsin Koçaslan, TOBB Bursa KGK Başkanı Sevgi Saygın ve kurul üyelerinin de katıldığı programda Söney, kadın girişimcilere özellikle markalaşma konusunda önemli ipuçları verdi.
Toplantının açılış konuşmasını gerçekleştiren BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Muhsin Koçaslan, pandemi ile birlikte başta dijital dünya olmak üzere neredeyse tüm sektörlerde olağanüstü bir hareketliliğin oluştuğunu; bu sürecin risklerle birlikte yeni fırsatları da beraberinde getirdiğine dikkati çekti. “Ülke olarak bu dönemde girişimci kadınlarımızın rolünü daha da güçlendirmek zorundayız.” diyen Koçaslan, “Bu doğrultuda önemli bir misyon üstlenen TOBB Bursa Kadın Girişimciler Kurulumuz, girişimcilik kültürünü hem kadınlarımız hem de kurumlarımız nezdinde geliştirmek adına örnek projelere imza atıyor. Değerli Başkanımız Sevgi Saygın’a ve kurulumuzun kıymetli üyelerine teşekkürlerimi sunuyorum.” dedi.
TOBB Bursa Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı Sevgi Saygın, TOBB çatısı altında 81 ilde örgütlenen kadın girişimci kurullarının 7 bini aşkın üyesiyle Türkiye’nin en büyük ve kapsamlı kadın girişimci ağı olduğunu vurguladı. TOBB Bursa KGK olarak kadın girişimcilere yönelik eğitim, etkinlik ve tanıtım çalışmalarıyla örnek projeler üreterek, girişimcilik ekosisteminin gelişmesi ve Türkiye’den dünyada ses getirecek girişimci kadınların çıkması amacıyla faaliyetlerini sürdürdüklerini belirten Saygın, “İlham Veren Başarı Hikayeleri etkinliğimiz ile kadınlara ilham kaynağı ve örnek olan, kadınlarımızı cesaretlendiren isimleri üyelerimizle bir araya getiriyoruz. Böylece kadınlarımıza girişimcilik yolculuklarında rehberlik etmeyi ve iş dünyasında ve ihracatta kadınlarımızın sayısını artırmayı hedefliyoruz.” dedi. Bengi Söney’in sıfırdan kurduğu Modalogy markasıyla hazır giyim alanında önemli bir noktaya ulaştığını belirten Saygın, katılımlarından dolayı Söney’e teşekkür etti.
Modalogy markasının kurucusu Bengi Söney, Türkiye’nin önde gelen firmalarında uzun yıllar çalıştıktan sonra kendi hazır giyim markasını oluşturmak için profesyonel iş yaşamını bıraktığını anlattı. 2010 yılında kendi moda blogunu kurarak işe başladığını belirten Söney, “Sıfırdan büyük bir yatırımla bir marka inşa etmek zorlu bir süreç. Her şeyden önce güçlü finansman gerektiriyor. Bu yüzden işe küçük adımlarla başladım. Blog kurdum. İsmimi blog üzerinden duyurmaya çalıştım. 2012 yılında bir triko markası benimle iletişime geçti ve onlar için bir koleksiyon hazırladım. Böylece Türkiye’de bir hazır giyim markasına koleksiyon hazırlayan ilk moda blogger’ı oldum. 2015 yılında ise kendi markam olan Modalogy’i kurdum. Uzun bir süreç oldu ama hayallerime ulaştım.” dedi.
“MARKALAŞMA UZUN VE MEŞAKKATLİ BİR SÜREÇ”
Markalaşma sürecinin uzun ve meşakkatli bir süreç olduğunu ifade eden Söney, “Bir işi kurduğunuzda ilk 3-4 senelik dönemde çok fazla para kazanmayı beklemeyin. Markalaşma süreci sabır gerektiriyor. Marka bilinirliğine ulaşmak kolay değil. Bu noktada sosyal medyayı iyi kullanmak çok önemli. Şu anda herkes kaliteli ürünler yapıyor. Birçok marka iyi kumaşlardan, iyi tasarımlarla kaliteli ürünler üretiyor. Farklılaşmak çok önemli. Markanızın algısını en iyi şekilde yönetmelisiniz. Hedef kitleniz sizden alışveriş yaptığınızda ne hisseder, bu algıyı doğru biçimde oluşturmak lazım.” diye konuştu.
“PANDEMİ GİRİŞİMCİLER AÇISINDAN BİR FIRSAT DÖNEMİ”
Pandemi dönemini girişimciler açısından bir fırsat olarak gördüğünü kaydeden Bengi Söney, “Ekonomik şartlar iyi olduğunda büyük markalar zaten güçlü oluyor ve onlarla rekabet etmeniz zorlaşıyor. Havanın puslu olduğu böyle dönemlerde ortaya çıkmak bir avantaj olabilir. Lokal, küçük bir firma olarak hareket kabiliyetiniz fazla olduğu için avantaj elde edersiniz. Kendi markamı kurduğumda büyük firmalar gibi mağazalaşacak, franchise yapabilecek bir ekonomik güce sahip değildim. Bu, o dönemde bir dezavantajdı. Pandemide ise avantaja dönüştü. Şu anda kimse mağazaya girmek istemiyor. Herkes online alışveriş yapıyor. Karamsarlığa kapılmadan, fırsatlara odaklanmamız gerekiyor.” ifadelerini kullandı.