Havacılık Sektörü Salgından Sonra Toparlanmaya Başladı
Salgının zirvesinde, ticari uçakların çoğu sınırların kapanması ve karantinalar nedeniyle yere indirildi. Hava yolu şirketleri iflastan kaçınmak için destek alırken, sektörde birçok kişi işini kaybetti ve hava yolculuğu büyük oranda azaldı.
2020’de havacılık sektörünün gelirleri %69 düştü ve 106 milyar euro zarar etti. Ancak 2024’te yatırım yapılabilir kredi notuna sahip hava yolu şirketlerinin oranı %35’e ulaştı, bu da sektörün toparlanmaya başladığını gösteriyor.
Kredi derecelendirme kuruluşları, 40 hava yolu şirketinin %35’inin yatırım yapılabilir notlara sahip olduğunu bildirdi. Ancak bu oran, salgın öncesindeki %41’lik oranın gerisinde.
Salgın sırasında hava yolu şirketleri borçlandı ve bu da kredi notlarının düşmesine neden oldu. Yükselen faiz oranları durumu daha da kötüleştirdi. Ancak kredi notları son zamanlarda iyileşmeye başladı ve sektörün mali durumu düzeliyor.
2023’te sektörün borçları azaldı ve net borç/FAVÖK oranı 3,8 oldu. Ancak yüksek faiz oranları, borç ödeme maliyetlerini artırabilir.