Bursalı gıda sektörü temsilcileri, Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (Ur-Ge) Projesi ile ihracat yeteneğini güçlendiriyor. “Bursa büyürse Türkiye büyür” mottosuyla geçtiğimiz sene gıda sektörü ihracat performansını artıran Ur-Ge üyeleri, önümüzdeki 6 aylık eylem planını da belirledi. Gıda firmaları, Hindistan, Fas, Katar, Suudi Arabistan, Fransa ile Almanya’ya çıkarma yapmaya hazırlanırken, Kasım 2018’de ve Mart 2019’da Bursa’da iki ayrı alım heyeti düzenleyecek.
BTSO liderliğinde Ur-Ge projesi ile ihracat performanslarını yükseltmek isteyen gıda sektörü temsilcileri, ‘Food Point’ kurumsal kimliği adı altında güçlerini birleştirdi. Proje ile yurt dışı pazarlama, alım heyeti, eğitim ve danışmanlık faaliyetleri gerçekleştirerek ihracat yolunda önemli gelişmeler kat eden firma temsilcileri, son 2 yılda 3 ayrı alım heyeti organizasyonuna imza attı. Bursalı gıda üreticileri, alım heyeti programlarında başta Ortadoğu ve Avrupa ülkeleri olmak üzere 40’a yakın ülkeden 500 yabancı alıcıyla bir araya gelme fırsatı yakaladı. Gerçekleştirilen etkinlikler kapsamında 2 bin 500’e yakın iş görüşmesi gerçekleştirildi.
KÖLN VE DUBAİ’YE ÇIKARMA
Alım heyeti programlarının yanı sıra sektör temsilcileri, Almanya ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde düzenlenen önemli organizasyonlarda yer aldı. İlk olarak Ekim 2017’de Almanya’da düzenlenen ve dünyanın en büyük gıda fuarlarından biri olan Anuga Fuarı’nı ziyaret eden sektör temsilcileri, Dubai’nin yatırım ortamını ve potansiyelini de yerinde inceledi.
YENİ ROTA HAZIR
BTSO, Gıda Ur-Ge projesinin 6 aylık eylem planını da belirlendi. Sektör temsilcileri, Ekim ayında Paris Sial Fuarı’na çıkarma yapacak. Kasım ayında Almanya – Köln ve Aralık ayında Suudi Arabistan’da ikili iş görüşmesi organizasyonuna hazırlanan Ur-Ge üyesi firmalar, 2019 yılının ilk 3 ayında da B2B görüşmeleri için Katar, Fas ve Hindistan’ı ziyaret edecek. Proje çalışmaları kapsamında ayrıca 27 Kasım – 1 Aralık tarihlerinde ve 2019 yılı Mart ayında Bursa’da alım heyeti programları düzenlenecek.
“14 UR-GE PROJESİ YÜRÜTÜYORUZ”
BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, Oda olarak Ur-Ge projeleri ile firmaların ihracat potansiyelini ve rekabetçiliğini güçlendirmeyi hedeflediklerini söyledi. BTSO’nun 14 ayrı Ur-Ge projesi ile Türkiye’nin en fazla Ur-Ge projesi yürüten kurumlarından birisi olduğunu kaydeden Burkay, gıda sektörünün Ur-Ge projesi ile ihracatta çıtasını yükselttiğini vurguladı. Türkiye’nin gıda deposu olan Bursa’nın üretimindeki tecrübesini dış ticarete de yansıtması için Ur-Ge projesine start verdiklerini kaydeden Burkay, “BTSO olarak sektörlerimizin ihracat odaklı büyümesini istiyoruz. Ur-Ge Projelerimiz firmalarımıza yeni ufuklar kazandırıyor. Küresel Fuar Acentesi ve Ticari Safari Projesi’nin yanı sıra Ur-Ge projelerimizle şirketlerimizin ihracat odaklı büyüme yolculuğunda yanında olmayı sürdüreceğiz.” dedi.
FİRMALAR DIŞ TİCARETE ODAKLANDI
BTSO Başkanı Burkay, Ticari Safari ve Ur-Ge projeleri ile son 5 yılda dünyanın farklı coğrafyalarından 17 bini aşkın iş insanını Bursalı firmalarla buluşturduklarını söyledi. Gıda Ur-Ge projesi üyesi firmaların ihracat yeteneklerini ve yurt dışı bağlantılarını daha da güçlendirdiğini kaydeden Burkay, Ur-Ge projesinin firmalara sağladığı katkının ihracat rakamlarına da yansıdığını söyledi. İbrahim Burkay, Bursa’da gıda sektöründe ihracatın geçen sene bir önceki yıla göre yüzde 17 arttığını, proje üyesi 29 firmanın ihracatının ise aynı dönemde yüzde 34 oranında artış gösterdiğini kaydetti. “Ur-Ge Projemiz sektörün kendi gücünü keşfetmesini sağladı” diyen Burkay, “BTSO olarak gıda sektörümüzün gelişimine yönelik adımlarımızı sürdüreceğiz. Sektörlerimizin üretim ve ihracat odaklı büyümesi için projeler gerçekleştirmeyi sürdürüyoruz. Bursalı firmalarımızın üretim ve ihracat kabiliyetlerindeki artış, ülkemizin ekonomik parametrelerine olumlu yansımaya devam edecektir.” ifadelerini kullandı.