Food Point 39 Ülkeden 250’yi Aşkın Yabancı Alıcıyı Ağırladı Bursa iş dünyasının çatı kuruluşu olan BTSO, sektörlerin ihracata dayalı büyümesini destekleyen yeni nesil fuar organizasyonlarına devam ediyor. Bu kapsamda, BTSO öncülüğünde KFA Fuarcılık tarafından Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi’nde düzenlenen Food Point Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı, gıda sektörünün çeşitli gruplarındaki firmalar ve gıda teknolojilerinde üretim yapan markaları bir araya getirdi.
Fuar, sektörün yeni pazarlara açılmasına ve firmaların ihracat potansiyelini artırmasına katkıda bulundu. Bu yıl fuara, yurtdışından gelen nitelikli alıcıların yanı sıra, Türkiye’deki perakende zincirlerinin satın alma ekipleri de katılım gösterdi.
BTSO Gıda ve Paketli Ürünler Konseyi Başkanı Burhan Sayılgan, fuara ilişkin yaptığı değerlendirmede, Bursa’nın gıda ve tarım sektöründeki üretim ve ihracat potansiyelini güçlendirmeyi hedeflediklerini vurguladı. Bu doğrultuda düzenlenen Food Point Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı’nın, sektördeki profesyonellerin bir araya gelerek yeni iş bağlantıları kurmalarına, iş birlikleri geliştirmelerine ve sektördeki yenilikleri takip etmelerine olanak sağladığını belirtti. Sayılgan, “Fuarda 3 gün boyunca dünyanın farklı bölgelerinden 250’yi aşkın nitelikli alıcıyı ağırladık. Fuar komitemiz, firmalarımızın talepleri ve beklentileri doğrultusunda alıcıları seçerek verimli iş görüşmelerine zemin hazırladı. Amacımız sadece ihracatı artırmak değil, aynı zamanda Bursa’yı ve üreticilerimizi de tanıtmaktır. Bu anlamda fuarımızın çok faydalı geçtiğini söyleyebilirim. İnşallah önümüzdeki yıllarda bu fuarı Türkiye’nin ve bölgenin en güçlü platformlarından biri haline getireceğiz. BTSO Yönetim Kurulu Başkanımız Sayın İbrahim Burkay’a ve fuara destek veren tüm sektör temsilcilerimize teşekkür ediyorum.” ifadelerini kullandı.
Dondurulmuş deniz ürünleri sektöründe faaliyet gösteren Balık Dünyası firmasının yetkilisi Zafer Özgün, fuarın firmaların ihracatına önemli katkılar sağladığını dile getirdi. Özgün, “Üç gün boyunca çok güzel talepler aldık. Tunus, Ürdün, Kazakistan, Azerbaycan, İngiltere ve Moldova gibi pek çok farklı ülkeden iş insanlarıyla görüşmeler gerçekleştirdik. Bu durum bizi oldukça memnun etti. Umuyorum ki bu görüşmeler, güzel işbirlikleri için fırsatlar doğuracak. Bu tür fuarlarda verimlilik çok önemli, gelen her ziyaretçinin nokta atışıyla seçilmiş olduğunu düşünüyorum. Bu da fuarın daha faydalı geçmesine katkı sağladı,” dedi.
Peklez firması yetkilisi Mustafa Doğan, hem yurt içi hem de yurt dışından gelen nitelikli alıcıların firmalarla olan ilgisinden memnun kaldıklarını ifade etti. Doğan, “Birçok firmayla görüşme gerçekleştirdik. Organizasyonun giderek büyümesini bekliyoruz. Sloganımız belli: ‘Bursa büyürse Türkiye büyür.’ Bu fuardan yeni müşteriler kazanmayı hedefliyoruz. Bu yıl Umman ve Romanya’dan gelen firmalarla oldukça verimli görüşmeler yaptık. Amacımız, yeni müşterilerle sağlıklı bir şekilde büyümek. Buraya gelen firmalar özenle seçilmiş. Organizasyonda emeği geçen herkese teşekkür ediyorum,” şeklinde konuştu.
Atıncezve Gıda Yönetim Kurulu Üyesi Abdullah Erbey, fuarın ihracatlarını geliştirmelerine büyük katkı sağladığını belirtti. Ortadoğu ve Avrupa’dan gelen firmalarla verimli görüşmeler yaptıklarını ifade eden Erbey, “Fuarın ardından bu görüşmelerin devamını sağlamamız gerekiyor. Ülkemizde katma değer üretmeli ve ihracatımızı artırmalıyız. Biz de bu hedef doğrultusunda çalışan bir firmayız. Burada büyük bir emek ve yoğun bir çalışma var. Arka planda çok iyi bir ekip iş başında. Fuarın profesyonel anlamda çok iyi bir seviyeye ulaştığını düşünüyorum,” dedi.
Food Point Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı’na bu yıl Bosna Hersek, Azerbaycan, Malezya, Hollanda, İngiltere ve Ürdün başta olmak üzere 39 ülkeden yabancı alıcı katılım sağladı. Fuara Azerbaycan’dan katılan Said Javadov, “Firmamız Bravo markası altında, 5 hipermarket ve 125 süpermarket olmak üzere toplam 130 noktada faaliyet gösteriyor. Bursa’da düzenlenen bu fuara ilk defa katılıyoruz. Burada, ürünleri doğrudan temin etme konusunda büyük fırsatlar sunulmuş. Bu sayede birçok firma ile tanışma şansı yakaladık. Buradan çok olumlu sonuçlar elde edeceğimizi ve yeni iş birlikleriyle Azerbaycan’a döneceğimizi düşünüyorum. Gelecek yıllarda düzenlenecek fuarlara ülkemizden daha büyük heyetlerle katılmayı planlıyoruz,” şeklinde konuştu.
Hindistan’da 1906 yılından beri faaliyet gösteren Hamdard Foods firmasını temsilen fuara katılan Dushyant Sahni, safran ve baharat üretimi ve ticareti yaptıklarını belirtti. Sahni, “İlk kez Türkiye’deyim ve burada tanıştığımız firmalarla çok verimli görüşmeler gerçekleştirdik. Türk ve Hint kültürü, özellikle baharat konusunda oldukça benzer. Gelecek yıl da fuara katılmayı planlıyoruz,” dedi. Hollanda’dan fuara katılan Amrıaco firmasının yetkilisi Fathi Farag ise organizasyonun özenle hazırlandığını vurgulayarak, “Her şey çok güzel geçti. Deniz ürünleri, reçel ve şekerleme üzerine faaliyet gösteren firmalarla görüşmeler yaptık. Ülkemize döndüğümüzde gerekli anlaşmaları imzalayacağız. Organizasyonda emeği geçen herkese teşekkür ediyorum,” ifadelerini kullandı.