Fast food devi 21 yıl sonra logosunu değiştirdi. Dünyanın en büyük fast food zincilerinden Burger King, 1999 yılında değiştirdiği klasik logosuna geri döndü.
Yeni logonun retro tasarımlardan esinlenerek ortaya çıktığını belirten şirket, ilhamlarını 1969 yılından 1999’a kadar kullanılan eski logodan aldıklarını dile getirdi. Daha yuvarlak detaylara sahip bu yeni logo, markanın görsel kimliği haline gelecek.
Markanın yeni logosu yakın bir zamanda tüm reklamlarda ve ambalajlarda görülecek. Ancak şirketin dünya çağındaki 19 bin restoranının tamamen yenilemesi, biraz zaman alacak.
Şirket, yenilenen logosunu çalışan üniformalarına da yansıtacak ve reklamlarında kendi çalışanlarına yer verecek.
ABD’den tüm dünyaya yayılan fast food zinciri Burger King, adeta “ne varsa eskilerde var” şiarıyla logo değişikliğine gitti. Fast food devi, tüketicilerinin çoğunluğunu oluşturan gençlerin görüp geçirmediği devirlerden kalma logosuna geri döndü.
İlk restoranını Aralık 1954’te açan Burger King, 1999 yılında tedavülden kaldırdığı eski logosunu yeniden kullanmaya başladı.
Mavi çember içine alınmış parlak sarı ekmeklerin ortasında ketçap renginde Burger King yazısından oluşan son 21 yılın havalı logosunun yerine turuncu ekmeklerin ortasında Burger King yazısından oluşan eski basit logo geldi.
Burger King’in bağlı olduğu Restaurant Brands International şirketinin tasarım sorumlusu Raphael Abreu, eski logoya dönüşlerini “Gerçek bir klasikti” diye açıkladı.
“Düşündük ki, o zamanlar en iyi görünüşümüze, markanın en iyi temsiline sahiptik” diyen Abreu, logonun hamburger şeklinden ibaret olmasını, öncekindeki gibi servis hızına değil de gıda ürününe odaklanılmasını istemeleriyle izah etti.
Tasarım sorumlusu “Basit logonun – daha az şekil, daha az renk – boyutunu küçültürseniz, ekranda kesinlikle daha iyi görünür. Kesinlikle önceki kimlikten çok daha iyi okunuyor” diye ekledi.