enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5424
EURO
36,0063
ALTIN
3.006,41
BIST
9.549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Hafif Kar Yağışlı
8°C
Bursa
8°C
Hafif Kar Yağışlı
Pazar Karla Karışık Yağmurlu
8°C
Pazartesi Az Bulutlu
8°C
Salı Az Bulutlu
10°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
13°C
Advert

FaceApp uygulamasının kazancı dudak uçuklattı

FaceApp uygulamasının kazancı dudak uçuklattı
23.07.2019 20:02
344
A+
A-

Sosyal medya platformlarında kısa sürede trend olan yaşlandırma programı FaceApp uygulaması 10 günde 1 milyon dolar kazandı.

Sahip olduğu gelişmiş yapay zeka teknolojisi sayesinde oldukça başarılı bir şekilde yaşlandırma işlemini gerçekleştirebilen FaceAppuygulaması, üç yıldır hizmet vermesine rağmen yakın zamanda viral oldu.

Pek çok ünlünün de aralarında bulunduğu binlerce sosyal medya kullanıcısı, fotoğraflarını söz konusu uygulamaya yükleyerek bu akıma katıldı. Ardından ABD’li Senatör Chuck Schumer, milyonlarca insanın fotoğrafını topladığından ötürü gizlilik ve güvenlik ihlali yapıldığını iddia etti. ABD vatandaşlarının kişisel bilgilerinin ‘yabancı güçlerin eline geçebileceğini‘ söyledi ve FBI’ın konuyu soruşturmasını istedi.

10 günde 1 milyon dolar kazandı

Ancak Forbes’un verilerine göre bu iddialar, yalnızca FaceApp’in daha çok kar elde etmesine yol açtı. Buna göre 9 Temmuz ve 19 Temmuz tarihleri arasında Wireless Lab şirketi, FaceApp uygulaması üzerinden 1 milyon dolar ciro elde etti. Bu gelir ise, firmanın günümüze dek elde ettiği toplam gelirin yaklaşık yüzde 10’una tekabül ediyor. Toplamda 6,5 milyon kez indirilen uygulama, Android kullanıcıları tarafından Apple kullanıcılarına nazaran iki kat daha fazla rağbet gördü.

Uygulama; ABD, Rusya, Güney Afrika, Türkiye ve daha pek çok ülkenin mobil mağazasında uzun süredir trendlerde.

Söz konusu uygulamaya aslında tamamen ücretsiz olarak erişilebiliyor. Ancak kullanıcılar; reklamları kaldırmak, fotoğraflarda yer alan FaceApp logosundan kurtulmak ve en yeni filtrelere ulaşabilmek için uygulama içi satın alımlar gerçekleştirebiliyor.

Uygulamayı üreten şirketin kurucusu Yaroslav Gonçarov ise, Forbes raporu ile ilgili yorum yapmayı reddetti.

“Veriler 48 saat için siliniyor”

Şirket yetkileri geçen hafta şirket politikaları gereği kullanıcıların hiçbir verilerinin üçüncü kişilere satılmadığının ve paylaşılmadığının altını çizerek, hiçbir kullanıcının verisinin Rusya’ya iletilmediğini de belirtmişti.

Yetkililer, “Yüklenen fotoğrafların çoğu, yüklendiği tarihten itibaren 48 saat içerisinde sunucularımızdan siliniyor. Kullanıcılar tarafından gelen verilerin silinmesi taleplerini ise kabul ediyoruz. Destek ekibimiz şu an oldukça yoğun olsa da bu taleplere öncelik gösteriyoruz” açıklamasını yapmıştı.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.