enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,4837
EURO
36,4414
ALTIN
2.956,37
BIST
9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
21°C
Bursa
21°C
Az Bulutlu
Cuma Karla Karışık Yağmurlu
19°C
Cumartesi Az Bulutlu
7°C
Pazar Çok Bulutlu
8°C
Pazartesi Açık
9°C
Advert

Eğitim sistemi cemaatlerin istediği yönde şekillendiriliyor!

Eğitim sistemi cemaatlerin istediği yönde şekillendiriliyor!
20.06.2024 06:24
30
A+
A-

Eğitimde Dinselleşme ve Bilimsel Müfredatın Önemi

Türkiye’nin eğitim sistemi, laiklik ve bilimsel ilkelerin giderek aşındığı bir döneme girmektedir. Devlet okulları, tarikat ve cemaatlerin yoğun etkisi altındadır ve Milli Eğitim Bakanlığı, bu grupların eğitim sistemine sızmasına göz yummaktadır.

Bu kaygı verici trend, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in “iki gün konuşurlar, üçüncü gün unuturlar” sözleriyle perçinlenmektedir. Bu, yetkililerin laik eğitim ilkelerini koruma yönündeki isteksizliğini ortaya koymaktadır.

Laik, Bilimsel Eğitim Mücadelesi

Türk Üniversiteli Kadınlar Derneği Genel Başkanı Meral Güler, yeni eğitim müfredatına karşı çıkan isimlerden biridir. Güler, “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” başlığının da gösterdiği gibi müfredatın sorgulamayan, düşünmeyen ve itiraz etmeyen nesiller yetiştirmeyi amaçladığını vurgulamaktadır.

Yeni müfredatın çağın gerisinde kaldığına ve bilimsel gerçeklerden uzak olduğuna dikkat çeken Güler, şunları ifade etmektedir: “Yeni müfredat, evrensel değerlerden habersiz, tek adam rejimine hizmet edecek bir toplumsal yapı yaratmayı amaçlamaktadır.”

Evrim Teorisi’nin Müfredattan Çıkarılması

Müfredattan Evrim Teorisi’nin kaldırılması, bilimsel gerçeklerin inkarının bir başka örneğidir. Güler, bunun “aklı, doğa bilimlerini ve evrensel süreçleri yok sayan bir skandal” olduğunu belirtmektedir.

ÇEDES Projesi’nin Zararları

Çocukların dinsel öğretilerle korkutulmasına ve okulların ıslah merkezlerine dönüştürülmesine neden olan ÇEDES projesi de ciddi endişeler yaratmaktadır.

Laik Eğitimin Önemi

Güler, laik ve bilimsel eğitimin önemine vurgu yaparak, “Eğitim sistemimiz, tarikatların ve cemaatlerin istekleri doğrultusunda şekillendirilmemeli, insana, akla, Atatürk ilkelerine ve evrensel değerlere dayalı olmalıdır” demektedir.

Kızların Eğitime Erişimi

Türk Üniversiteli Kadınlar Derneği, kız öğrencilerin eğitimine verdiği destekle bilinmektedir. Dernek, 1.800’den fazla üniversiteli kız öğrenciye burs sağlamaktadır.

Güler, “Kızlar okusun, hayata dokunsun” diyerek, kız öğrencilerin eğitimine destek verilmesi çağrısında bulunmaktadır.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.