Eğitim – Bir – Sen 1 Nolu Şube Başkanı Ramazan acar Eğitime Bakış 2018 İzleme ve Değerlendirme raporunu kamuoyuyla paylaştı. Bu raporla birlikte, eğitime erişim ve katılım; Eğitimin çıktıları; Öğretmenler ve okulların yetkileri; Eğitim-öğretim ortamları; Finansman olmak üzere beş ana başlıkta ve toplamda 24 gösterge üzerinden eğitim sisteminin mevcut fotoğrafı ve ihtiyaçları ortaya konulmuştur. Eğitimi, hem bilim hem de hizmet noktasında vazgeçilemez, ertelenemez, yok sayılamaz, devre dışı bırakılamaz bir alan olarak kabul ve idrak ettiklerini ifade eden Acar, eğitimde geriye düşenin, ahlakta, adalette, merhamette zirveye ulaşması; bilimde öne çıkması, teknolojide önde olması, ekonomik ve diplomatik düzlemde fark oluşturması, gereksiz hayal ve imkânsız hedef olduğunu belirtti. Raporda, Birleşmiş Milletler’in 2030 sürdürülebilir kalkınma programında ‘Nitelikli Eğitim’ hedefine ilk sıralarda yer verdiğini hatırlatan Acar, kişi ya da toplumların fark etmeksizin, eğitilmediği sürece potansiyeli, öğretilmediği sürece kapasitenin büyütülemeyeceğini önemle vurguladı.
Ramazan Acar raporda öğretmeni konu edilen bölümlere ve göstergelere dair öne çıkan hususları şu şekilde ifade etti: “TIMSS ve PISA gibi uluslararası karşılaştırmalı çalışmalar, en başarılı eğitim sistemlerinde anahtar rolün öğretmenler olduğunu gösteriyor. Öğretmenlerin öğrenci başarısı üzerindeki etkisinin, müfredattan da öğretim teknik ve materyallerinden de çok daha yüksek ve anlamlı olduğu gözüküyor. Öğretmenler, dezavantajlı öğrencilerin dezavantajını ortadan kaldıracak en önemli unsur olarak tanımlanmaktadır. UNESCO, ILO, UNICEF ve UNDP genel direktörlerinin 2014 Dünya Öğretmenler Günü’nde yayımladıkları ortak bildiride, ‘Bir eğitim sistemi ancak öğretmenleri kadar iyidir. Öğretmenler, evrensel ve herkes için kaliteli eğitim açısından vazgeçilmezdir’ vurgusu yapılıyor. Eğitim-Bir-Sen olarak biz de Türkiye’deki eğitim sistemini daha iyi hâle getirmede en önemli unsurun öğretmen olduğunu savunuyoruz.” Raporda öne çıkan bir diğer bulgu ise öğretmen ve okul yöneticilerinin maaş ve ücretleridir. Türkiye’deki, başta okul yöneticileri olmak üzere, öğretmenlerin maaşları ve yıllık gelirleri, OECD ülkeleri ile kıyaslandığında oldukça düşük olduğu gözlenmektedir. Açıklamasında bu hususa da değinen Bursa Eğitim-Bir-Sen 1 Nolu Şube Başkanı Ramazan Acar, tablonun eğitime önem verme iradesine yeni ve büyük Türkiye hedefine de uygun olmadığını Türkiye’deki öğretmenlerin mesleki kıdemleri arttıkça memnuniyetsizlik düzeyi de maalesef arttığını bundan dolayı, hem öğretmenlerin hem okul yöneticilerinin maaşları ile ücretlerinde kapsamlı iyileştirmenin gecikmeden yapılmasını önemle ifade etti. Yine raporda, MEB, ÖSYM, TÜİK gibi kuruluşların yayımladığı açık veriler ile her yıl yayımladığı Bir Bakışta Eğitim raporu üzerinden OECD verileri kullanılmıştır. Bu noktada, Millî Eğitim Bakanlığı’nın Eğitim-Bir-Sen’in talebine olumlu cevap vererek açık istatistiklerde olmayan birçok veriyi paylaştığını ve daha geniş düzlemde analiz yapma imkânı sağladığını söyleyen Acar, Millî Eğitim Bakanı Sayın Ziya Selçuk’a, sendika adına teşekkür etti.