Dünya Engelliler Günü’nde Erişilebilirlik Vurgusu Remezan Arslan, hayata geçirilen İşaret Dili Görüşme Hattı’nın bu anlayışın somut bir yansıması olduğunu vurgulayarak, bu girişimin toplumsal erişilebilirlik hedeflerini daha da güçlendirdiğini belirtti.
Türkiye’nin dört bir yanına enerji tedarik eden ve Bursa, Balıkesir, Çanakkale ile Yalova’da 5 milyondan fazla kişiye hizmet veren Uludağ Elektrik, müşterilerinin elektrik hizmetlerine erişimini kolaylaştırmak için yenilikçi projeler hayata geçiriyor. Fiziksel engeli bulunan müşteriler için Online İşlem Merkezi ve e-Devlet platformları üzerinden kolay erişim imkânı sunan şirket, görme engelli bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla Çağrı Merkezi aracılığıyla tüm işlemleri sesli yanıt sistemiyle gerçekleştirme olanağı sağlıyor.
Uludağ Elektrik, İşaret Dili Görüşme Hattı ile engelli bireylerin günlük yaşamda karşılaştıkları iletişim engellerini aşmalarına yönelik önemli bir adım atıyor. Dünya Engelliler Günü’nde bir kez daha vurgulanan bu hizmet, işitme ve konuşma engelli bireylerin elektrikle ilgili tüm işlemlerini kolaylıkla gerçekleştirmelerine olanak tanıyor. 6 yıldır başarıyla hizmet veren ve 0555 0 646 646 numaralı hat üzerinden ulaşılabilen İşaret Dili Görüşme Hattı, abonelik, fatura işlemleri ve diğer önemli konularda işaret dili tercümanları aracılığıyla doğrudan destek sunarak erişilebilirlik konusunda örnek bir model oluşturuyor.
Engelli bireylerin günlük yaşamda karşılaştıkları zorluklara karşı duyarlılık oluşturmanın ve farkındalık yaratmanın önemine dikkat çeken Uludağ Elektrik Genel Müdürü Remezan Arslan, erişilebilirlik konusunda hayata geçirdikleri projeleri vurguladı. Arslan, “Tüm işlem merkezlerimizi engelli bireylerin ihtiyaçlarına uygun fiziki yapılarla donattık. Ayrıca, Online İşlem Merkezi ve Çağrı Merkezi gibi dijital platformlarımızla abonelik, fatura ödeme ve borç sorgulama gibi işlemleri hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleştirme imkânı sunuyoruz. İşaret Dili Görüşme Hattı ise, işitme engelli vatandaşlarımıza toplumsal katılım ve hizmet eşitliği sağlama hedefimizin en somut adımlarından biri. Bu hizmetle sadece engelli bireylerin hayatını kolaylaştırmakla kalmıyor, aynı zamanda tüm müşterilerimize eşit ve kaliteli hizmet sunma anlayışımızı güçlendiriyoruz” dedi.
Erişilebilirliğin herkesin temel hakkı olduğuna inandıklarını belirten Arslan, sözlerine şöyle devam etti: “Engelli bireylerin sosyal yaşamlarında bağımsız hareket edebilmeleri ve ihtiyaçlarını kolayca karşılayabilmeleri için 6 yıl önce devreye aldığımız İşaret Dili Görüşme Hattı ile görüntülü görüşme imkânı ve işaret dili desteği sunuyoruz. Bu sayede vatandaşlarımız, elektrikle ilgili tüm işlemlerini hızlı ve zahmetsiz bir şekilde gerçekleştirebiliyor. Projeyle ilgili aldığımız olumlu geri dönüşler, bizi daha büyük bir motivasyonla çalışmalarımıza devam etmeye teşvik ediyor. Toplumsal erişilebilirlik anlayışımız doğrultusunda, her bireye eşit hizmet sunma misyonumuzu sürdüreceğiz.”