Köklü bir geçmişe sahip olan Doğuş Holding ve şirketlerindeki her gelişmeyi bir gazeteci olarak yakından takip ediyoruz. İstinye Park ve Volkswagen Arena’yı satışa çıkardığını yazmıştık. Ardından da Singapurlu bir fon şirketi ile ortaklık için görüşmeler yaptığını da yazmıştık. Yazdığımız her iki haber de geçtiğimiz aylarda gerçek oldu. Ardından Doğuş Holding’in borç yapılandırmasına gittiği haberleri ortaya çıktı.
Doğuş Oto, temsil ettiği toplam 6 marka için İstanbul, Ankara ve Bursa illerinde yeni araç, ikinci el araç, yedek parça, aksesuar satışı ve satış sonrası hizmetleriyle beraber müşterilerine, sigorta ve finansman hizmetleri sunuyor. Doğuş Oto; VW Binek Araç, VW Ticari Araç, Audi, Porsche, SEAT ve Skoda markalarının yetkili satış ve servis hizmetlerini yürütüyor. Doğuş Oto, DOD yetkili satıcısı olarak ikinci el satışı da yapıyor. Toplam 6 bölgede, 34 Yetkili Satış ve 31 Servis noktasında ve 1.700’ü aşkın çalışanıyla faaliyetlerini sürdürüyor.
Holding’in sıkıntıda olduğu bankalarla borç yapılandırması gitmesinden sonra haberlerin ardı arkası kesilmiyor. Doğuş Oto’da geçtiğimiz ay verdiğimiz kuliste yöneticileriyle ilgili sıkı yönetim ilan edildiğini yazmıştık. Bu çerçevede Doğuş Oto’nun yöneticilerine verilen araçlar bir alt segmente çevrilmiş. OGS ve HGS’yi aracı kullananlar kendi ceplerinden ödemeye başlamış. Cep telefonu ve akaryakıt harcamalarına sınır getirilmiş. Doğuş Oto’nun Maslak’taki yetkili satış ve servisi hariç 6 tanesi satışa çıkarılmış.
Doğuş Oto, Volkswagen ve Audi’ye sipariş veremez durumdaymış. Kurum içinde yöneticilere, “Müşterilere üretimde gecikme var açık tarih verin” talimatı bile gitmiş. Bu durum şimdilik iki marka için geçerliymiş. Seat, Porsche ve Skoda için net bir bilgi yok