enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,7450
EURO
36,5185
ALTIN
2.947,76
BIST
9.827,23
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Hafif Yağmurlu
10°C
Bursa
10°C
Hafif Yağmurlu
Salı Hafif Yağmurlu
10°C
Çarşamba Az Bulutlu
13°C
Perşembe Hafif Yağmurlu
13°C
Cuma Hafif Yağmurlu
12°C
Advert

Coca Cola’dan dalga geçer gibi sponsorluk

Coca Cola’dan dalga geçer gibi sponsorluk
06.10.2022 02:06
501
A+
A-

Coca Cola’dan dalga geçer gibi sponsorluk Dünyada en fazla tüketilen içeceklerin başında gelen Coca Cola, Mısır’da düzenlenecek olan İklim Değişikliği Konferansı’nın sponsoru oldu. Her yıl 110 milyardan fazla tek kullanımlık plastik şişeyi piyasaya sokan Coca Cola’nın bu hareketi, çevreci grupların tepkisini çekti. İklim krizi ve küresel ısınmanın en büyük sebeplerinden birisi plastik atıklar.

Coca Cola’dan dalga geçer gibi sponsorluk

Coca Cola’dan dalga geçer gibi sponsorluk

EKONOMİ – Coca Cola’dan dalga geçer gibi sponsorluk  Bu yıl 6-18 Kasım tarihleri arasında Mısır’ın Şarm El-Şeyh kentinde düzenlenecek 27. Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı’nın (COP27), her yıl 110 milyar üzerinde tek kullanımlık plastik şişeyi piyasaya sokan Coca Cola sponsorluğunda yapılacağı açıklandı.

Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı zirveleri, hükümetleri, büyük şirketleri ve çevre kuruluşlarını iklim krizine karşı alınacak önlemler çerçevesinde bir araya getiren en önemli etkinlik ve her yıl farklı bir ülkede gerçekleştiriliyor.

Geçen yıl COP26’ya ev sahipliği yapan İngiltere, fosil yakıt şirketlerinin etkinliğe sponsor olmasına izin vermemişti.

Ancak COP27 yönetiminin dünyanın en büyük plastik kirleticilerinden biri olan Coca Cola ile geçen hafta imzaladığı sponsorluk anlaşmasına tepkiler büyüyor.
BBC Türkçe’deki habere göre çevre örgütleri, anlaşmanın bir “yeşil aklama” taktiği olduğunu iddia ediyor.

İngilizce’ye “greenwashing” olarak giren tanım, Türkiye’de çevreci gruplar arasında “yeşil badana” ya da “yeşil aklama” olarak kullanılıyor.

BBC’ye konuşan çevre savunucuları, dünyada plastiğin büyük bir kısmının fosil yakıtlar ile yapıldığını dolayısıyla sponsorluğun iklim zirvesinin çıkarlarına aykırı olduğunu belirtti.

Coca Cola ise yaptığı açıklamada “Atık sorununu tamamen ortada kaldırma hedefini desteklediğini ve bu konuda farkındalık yaratma çalışmalarının önemini anladığını” kaydetti. Şirketin Kamu Politikaları ve Sürdürülebilirlik Bölümü Küresel Başkan Yardımcısı Michael Goltzman, “COP27 ortaklığıyla Coca Cola, iklim krizine karşı toplu bir şekilde harekete geçilmesini destekliyor” ifadelerini kullandı.

Çevre örgütleri ortaklığın iptal edilmesi için bir dilekçe hazırladı. Dilekçeyi şimdiye kadar 12 binden fazla kişi imzaladı.

İMAJ ÇALIŞMASI

Geçmiş yıllarda ölçülen rakamlara göre dünyada her yıl denizlere 12 milyon ton plastik atık atılıyor; her dakikada bir kamyon dolusu plastik anlamına gelen bu sayının yanı sıra sadece Coca-Cola her yıl 110 milyar üzerinde tek kullanımlık plastik şişeyi piyasaya sunuyor. Deniz kuşlarının yüzde 90’ının, deniz kaplumbağalarının üçte birinin midesinde plastik çıktığını düşündüğümüzde söz konusu sponsorluğun imaj çalışması olduğu ortaya çıkıyor.

ÇEVREDEN ÖNCE İNSANA ZARARLI

Gazeteci Yazar Soner Yalçın’ın Kırmızı Kedi Yayınevi’nden çıkan “Saklı Seçilmişler” adlı kitabında Coca Cola’nın zararlarına dair dikkat çeken ifadeler kullanmıştı.
Kitapta tehlikenin farkında mısınız diye soran Yalçın, 1 litre kolada 28 küp şeker olduğunu kaydederek kimyasal şekerlere önlem alınmamasıyla ilgili şu ifadeleri kullanıyor:

“Kuşkusuz meselenin iktisadi yönü var. Nişasta bazlı şekerin “icadı” şekeri inanılmaz düzeyde ucuzlaştırdı ve bollaştırdı. Tatlandırıcıların maliyetinde her bir sentlik düşüş örneğin Coca Cola’ya milyon dolarlık kazanç elde ettiriyor.”

RAMAZAN AYINDAKİ KOLA REKLAMLARI

Ramazan ayındaki kola reklamlarına ilişkin şu ifadeler yer alıyor:

“Özellikle Ramazan ayındaki reklamlarda iftar sofralarına getirilen Coca Cola reklamlarına gülüyorum. Cola’da yaklaşık 0.75 gram alkol vardır. Bazı gizli içeceklerde bu oran daha yüksektir. Örneğin yarım litre asitli kolalı meşrubat içildiğinde bir bardak şaraba yakın alkol alırsınız. TÜBİTAK 2006 yılında yaptığı incelemede Türkiye’de satılan kolalı-kolasız meyveli 10 ayrı gazozda litre başına 0.20 ile 1.56 gram alkol oranı bulunduğunu tespit etti.”

VE COLA’NIN ZARARLARINA EN NET ÖRNEK

Kitapta kolanın sağlığa zararı hakkında en net örneklerden biri şöyle anlatılıyor:

“Bir kutu kolayı klozetin içine dökünüz. Bir saat kadar bekleyiniz. Sifonu çekiniz. Koladaki sitrik asit tuvaletteki tüm lekeleri yok eder. Pas lekesini de yok eder. Kolaya bastırılmış bezle ovarak pası çıkarabilirsiniz. Bunlar şaka değil. 2001 yılında Delhi Üniversitesi’nde ‘kim daha fazla Coca Cola içecek’ yarışmasında sekiz litre kola içen ‘şampiyon’ herkesin gözü önünde 10 dakika sonra can verdi.”

Odatv.com 

 

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.