Bursa’nın marka stratejisi güçleniyor. Bursa Valiliği, Büyükşehir Belediyesi ve BTSO’nun desteği ile BEBKA tarafından yürütülen Bursa Turizm Tanıtım ve Marka Stratejisi çalışmasında son viraja girildi. Projenin tamamlanma aşaması olan strateji ve yol haritası geliştirilmesi ile görsel tasarım ve iletişim kimliği oluşturulmasına yönelik toplantı, Vali Yakup Canbolat ve Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş ile sektör paydaşlarının katılımı ile gerçekleştirildi.
BURSA – Bursa Valiliği, Büyükşehir Belediyesi ve BTSO’nun desteği ile BEBKA tarafından yürütülen Bursa Turizm Tanıtım ve Marka Stratejisi çalışmasında son viraja girildi.
Projenin tamamlanma aşaması olan strateji ve yol haritası geliştirilmesi ile görsel tasarım ve iletişim kimliği oluşturulmasına yönelik toplantı,
Vali Yakup Canbolat ve Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş ile sektör paydaşlarının katılımı ile gerçekleştirildi.
Bursa Turizm Tanıtım ve Marka Stratejisi çalışması, valilik koordinasyonunda
Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA) tarafından Büyükşehir Belediyesi,
Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) işbirliği ve sektördeki tüm paydaşların desteği ile sürdürülüyor.
Projenin son aşaması olan strateji ve yol haritası geliştirilmesi ile görsel tasarım ve iletişim kimliği oluşturulmasına yönelik toplantı, Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi’nde yapıldı.
Bursa Valisi Yakup Canbolat,
Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş ve
BEBKA Genel Sekreteri Muhammed Zeki Durak ile sektör yetkililerinin katılmış olduğu toplantıda, ‘tanıtım ajansı tarafından tasarlanan’
Bursa ikonu ve alt tema ikonları, Bursa yazı fontu, Bursa marka sloganı ve Bursa işitsel logo seçenekleri katılımcıların görüşlerine sunuldu.
Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, yapmış olduğu değerlendirmede, Bursa’da her kesimin özümseyebileceği, heyecan ile karşıladığı, enerjik bir kurumsal kimlik beklentisinde olduklarını ifade etti.
“Proje kapsamında; mevcut durum analizi, literatür ve istatistik taraması Türkiye çapında 1000 kişiye, Bursa çapında 1000 kişiye ve Türkiye’ye gelen yabancı turistlerden 1000 kişiye Bursa konusunda algı anketi, 30 kanaat önderi ile birebir mülakat, turizm piyasasının bütün paydaşlarını kapsayan 8 farklı tema çerçevesinde 100’den fazla katılımcı ile odak grup toplantıları, sosyal ağ analizi, Bursa genelinde uzman fotoğraf çekimi, global kıyaslama çalışmaları tamamlandı” diyen Başkan Aktaş, “Bursa sanayi, ticaret ve ekonomi şehri. Bu çalışmalarda Bursa’nın gastronomi gibi farklı yönlerini de vurgulamak gerekmektedir. Herkesi memnun eden sonucun ortaya çıkacağına inanıyorum” diye konuştu.
Bursa Valisi Yakup Canbolat ise şehrin yeni logosunun ve kurumsal kimlik çalışmalarının en iyi ve doğru biçimde ortaya konulması gerektiğini kaydederek, sonradan yapılacak “Oldu da ne oldu?” gibi eleştirilerin kabul edilemeyeceğini ifade etti. Vali Canbolat, bu aşamada en iyiyi bulmanın herkezin görevi olduğunu kaydetti.
Ekonomik, sosyal ve çevresel dengeler göz önüne alınarak şehrin turizm, tanıtım ve marka stratejisini, yol haritasını ve uygulama planını oluşturmayı içeren proje, turizmde sürdürülebilirliğin sağlanması ve kentin global cazibe merkezi olmasını amaçlıyor.