EKONOMİ – BTSO, Küresel Fuar Acentesi ile üyelerini dünyanın en prestijli fuarları ile buluşturmaya devam ediyor. Proje kapsamında ortalama 40 benlik BTSO heyeti, Paris’te eş zamanlı olarak düzenlenen Premiere Vision ve Texworld fuarlarında yer aldı. BTSO Meclis Başkanı Ali Uğur ve 17. Meslek Komitesi Başkanı Ahmet Aşık’ın eşlik ettiği BTSO heyeti fuarlarda yeni işbirliklerinin kapılarını aralarken, sektördeki yenilikleri de yakından araştırma imkanı buldu.
Yılda iki kere düzenlenen Texworld Fuarı, 16 ülkeden 200 katılımcı ile kapılarını açtı. İki senelik bir aranın arkasından tekrar ziyaretçilerini ağırlayan fuarda, Türkiye 71 şirket ile en kuvvetli katılım oluşturan ülke oldu. Sektörün en mühim oyuncularını bir araya getiren Premiere Vision Fuarı ise hibrit olarak düzenlendi. 41 ülkeden 1.100’e yakın katılımcının yer almış olduğu fuarda Türkiye, 185 firma ile temsil edildi. Fuara Bursa’dan 52 firma katıldı.
BTSO Meclis Başkanı Ali Uğur, tekstil sektörünün Bursa ekonomisi için büyük önem taşıdığını belirterek, sektördeki firmaların pandemi şartlarına en hızlı halde ahenk sağlamayı başardığına vurgu yapmış oldu. Üretim kapasitesi ve tasavvur becerisi ile Bursa tekstil sektörünün küresel ticaretteki payını giderek artırdığını ifade eden Uğur,
“Paris’te 2022 yılının ilk fuar organizasyonları olan Texworld ve Premiere Vision fuarlarına Küresel Fuar Acentesi Projesi kapsamında ortalama 40 kişilik bir heyetle katıldık. Burada stant açan Bursalı firmalarımızı ziyaret ettik. Firmalarımızın yoğun bir ilgiyle karşılaştığını görmekten sevinç duyduk. Diğer yandan son dönemde artan maliyetler karşısında firmalarımız rekabetçi fiyat vermekte zorlandıklarını anlatım ettiler. Önümüzdeki süreçte atılacak adımlarla bunun düzeleceğini umut ediyoruz. Fuarların ihracatımıza önemli katkılar sağlayacağına inanıyorum.” dedi.
BTSO 17. Meslek Komitesi Başkanı Ahmet Aşık, Paris’te düzenlenen fuarlara Bursalı firmaların yoğun bir katılım gösterdiğini belirterek,
“Firmalarımızın üretim ve tasarımdaki yeteneklerini ortaya koymaları açısından bu fuarlar oldukça mühim bir platform olma özelliği taşıyor. Firmalarımız en yeni koleksiyonlarını, burada dünyanın dört bir yanında gelen alıcılarla buluşturuyor. Katılımcılarla görüşmelerimizde her insanın mutlu ve umutlu bulunduğunu gördük. İnşallah buradaki görüşmeler ilerleyen süreçte siparişe döner ve sektörümüzün ihracatının artmasına vesile olur.” diye konuştu.
Premiere Vision Fuarı’na katılan İpeker Tekstil Yönetim Kurulu Üyesi İhsan İpeker, fuarın beklentilerinin fazlaca üzerinde geçtiğini söyledi. Tekstil sektörü için fuarların önemine işaret eden İpeker,
“Kumaşa dokunmadan kumaş satılmıyor. Bu yüzden fuarlar bizim için çok önemli. Burada yer edinen ürünlerimizin yüzde 99’u V-label vegan sertifikalı mamüller. Son dönemde yükselen bir trend bu. ABD’den Japonya’ya kadar ihracatımızın büyük bölümünü oluşturuyor. Umuyoruz ki bu fuarda da giden numunelerin tamamı siparişe döner ve Bursa ekonomisine katkı sağlar.” dedi.
Barutçu Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Lütfü Barutçu, Premiere Vision fuarının tekstil sektörünün bayramı olduğunu söylemiş oldu. Firma olarak pandemi dönemini en iyi halde değerlendirdiklerini ve yeni yatırımlar yaptıklarını anlatım eden Barutçu,
“En yeni koleksiyonlarımızla buradayız. Yıllardır katıldığımız bu fuarda müşterilerimizle buluşuyoruz. Premiere Vision hem prestij açısından mühim aynı zamanda geleceğe doğrultu veren bir fuar. Tüm dünyadan en iyi firmaların yer aldığı bu fuarın bir parçası olmaktan oldukça mutluyuz. Özellike Avrupalı ve Amerikalı müşterilerimiz yoğunlukta. Koleksiyonlarımıza büyük bir ilgi gösteriyorlar.” benzer biçimde konuştu.
Işıksoy Tekstil Genel Müdürü Arzu Işık, fuara nitelikli müşterilerin katıldığını belirterek,
“ Bu fuarda özellikle daha önce Çin ile iş yapan birçok şirketin Türkiye ile çalışmak istediğini gözlemledik. Bu yönde büyük bir taleple karşılaştık. Türkiye oldukca güçlü bir tedarik merkezi olacaktır. Sektörde önümüzün açık olduğuna inanıyoruz.” ifadelerini kullandı.
Erşat Tekstil İhracat Müdürü Ali Er, Premiere Vision’a katılmaktan memnun olduklarını belirtti. Özellikle Avrupalı müşterilerle yoğun biçimde görüşmeler yaptıklarını ifade eden Er, görüşmelerin siparişe dönüşmesi için çalışacaklarını söyledi. Altınsu Tekstil Genel Müdürü Mustafa Altınsu ise fuarın bir önceki organizasyona bakılırsa daha yoğun geçtiğini, geri dönüşlerin de iyi olacağına inandıklarını anlatım etti. Altınsu, Küresel Fuar Acentesi’ne başarılı organizasyonları dolayısıyla teşekkür etti.
Texworld Fuarı’na katılan Bünyem Tekstil’in Satış Müdürü Adnan Ahu, pandemi dolayısıyla Çinli firmaların sınırlı katılımının fuarı etkilediğine dikkati çekerek,
“Biz Çinli firmalarla rakip değiliz. Daha nitelikli ve üst segment ürünler üretiyoruz. Ancak onlar için gelen ziyaretçilerin burada bizi de keşfetme imkanı oluyordu. Bu fuarda bunun bir dezavantajını yaşadık. Buna rağmen bilhassa fuarın ilk gününü yoğun geçirdik. Avrupa’nın yanı sıra Afrika ve Güney Amerika’dan yeni müşterilerle tanıştık.” dedi.
Texworld katılımcılarından Akdem Tekstil firmasından Tuncay Akdemir ise
“Pandemi sonrası ilk fuarımız. Texworld’e daha önce de katılıyorduk. Beklentilerimize gore oldukça iyi geçti. Burası sektörde dünyanın önemli buluşma merkezlerinden biri. Bursa Ticaret ve Sanayi Odası ve emeği geçenlere teşekkür ediyoruz.” diye konuştu.
Öte yandan Paris Büyükelçisi Ali Onaner de Türkiye’den fuara katılan firmaların stantlarını ziyaret etti. Avrupa’nın en önemli fuar organizasyonlarında Türkiye’nin kuvvetli bir şekilde temsil edilmesinden memnuniyet duyduğunu anlatım eden Büyükelçi Onaner,
“Katılımın yanı sıra fuarda en yoğun görüşmelerin yaşandığı bölgeler de Türk firmalarının stantları oldu. Organizasyonu meydana getiren ticaret ve sanayi odalarımız ile ihracatçı birliklerimizi kutluyorum.” dedi.
Küresel Fuar Acentesi kapsamında meydana gelen yurt dışı iş gezilerine katılan firmalar, KOSGEB’den 10.000 TL’ye, BTSO’dan ise 1.000 TL’ye kadar destek alabiliyor.