Bursa Textile Show Fuarı 70 ülkeden iş profesyonelini ağırladı Türkiye’de tekstil sektörünün en önemli buluşmalarından olan Bursa Textile Show fuarı sona erdi.
BURSA – Türkiye’de tekstil sektörünün en mühim buluşmalarından olan Bursa Textile Show fuarı sona erdi. Bursa Ticaret ve Sanayi Odası iştiraki KFA Fuarcılık’ın Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) işbirliğiyle düzenlemiş olduğu fuarı 70’e yakın ülkeden bini aşkın yabancı alıcının da aralarında yer almış olduğu 8 bin şahıs ziyaret etti.
Tekstil sektöründe Türkiye’nin lider şehirlerinden olan Bursa, sektörün dış tecim hacmine güç katacak önemli bir organizasyona daha ev sahipliği yapmış oldu. Türk tekstil üreticilerini dünyanın dört bir yanından alıcılarla buluşturan Bursa Textile Show 9. Kez ziyaretçilerini ağırladı. Bu yıl ilk defa Bursa Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenen fuarda 200’e yakın şirket 2024 ilkbahar-yaz giysilik kumaş koleksiyonlarını sektör profesyonellerinin beğenisine sundu.
BTSO ve UTİB ortaklığında koordine edilen alım heyetleri ve KFA Fuarcılık’ın çalışmaları çerçevesinde Avrupa ve Ortadoğu ülkeleri başta olmak üzere 70 ülkeden gelen binin üzerinde nitelikli yabancı alıcı da firmalarla iş görüşmeleri gerçekleştirmiş oldu. 4 holde, toplam 10 bin metrekarelik alanda düzenlenen fuarda ayrıca trend alanlarıyla beraber meydana getirilen seminerlerle katılımcılar sektördeki son yenilikleri keşfetme imkanı buldu. Sektörün kalbinin attığı fuarı 3 gün süresince yerli ve yabancı toplam 8 bin iş profesyoneli ziyaret etti.
BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, Bursa iş dünyasının ihracat odaklı büyümesine yönelik gerçekleştirdikleri emek harcamalar çerçevesinde 2023 yılında bir fuar organizasyonunu daha geride bıraktıklarını söylemiş oldu. Ocak ayında 80’e yakın ülkeden alıcının ziyaret etmiş olduğu Junioshow Fuarı’nın arkasından Bursa Textile Show Fuarı’nda da dünyanın değişik coğrafyalarından sektör profesyonellerini Bursa’da ağırladıklarını ifade eden Burkay, Amerika’den Japonya’ya Hindistan’dan İspanya’ya Rusya’dan Ürdün’e kadar sektörün önemli oyuncularının yer aldığı alım heyetlerini fuarda iş dünyası temsilcileriyle buluşturduklarını kaydetti. İbrahim Burkay, “Paydaşların kuvvetli iş birliği ve tekstil sektörü temsilcilerimizin fedakar yaklaşımlarıyla Bursa Textile Show’un dokuzuncusunu tamamladık. Bursa’mız tekstil ve kumaş sektöründe kaliteli üretimi ve tasarımıyla internasyonal arenada mühim bir merkez konumunda. Kentimizin sektördeki rekabetçiliğini güçlendirmek istiyoruz. Fuar bu sene bizim için ayrıca farklı bir anlam taşıyor. Ülke olarak Şubat ayında Kahramanmaraş merkezli iki büyük deprem felaketi yaşadık. Bizler de yardımlaşma ve dayanışma şuuruyla düzenlediğimiz fuarımızın gelirini zelzele bölgesindeki ihtiyaçların karşılanması amacıyla kullanacağız. Bu noktada bütün firmalarımıza bu zorlu süreçteki destekleri ve fedakarlıkları için teşekkür ediyorum.” dedi.
UTİB Başkanı Pınar Taşdelen Engin, Türk tekstilinin dünya trendlerinde doğrultu verici pozisyonda olmasında uluslararası kalifiye fuarların tesirinin büyük bulunduğunu belirterek, “Tedarik zincirinin tüm aşamalarının gerçekleştiği Bursa’da 9’uncusunu gerçekleştirdiğimiz Bursa Textile Show Fuarı da bu anlamda sektörün ihracat ivmesinin güçlenmesine katkı sağladı. Fuarda ‘Turkish Textile Network (TTN) Natureverse Reflect Vol.2′ etkinliğimizde de ipliğinden kumaşına, tasarımından sonlanmış olan ürününe kadar her aşamada tamamen TTN üyesi firmalar tarafından üretilen giysileri, nitelikli yerli ve yabancı alıcıların beğenisine sunduk. Bu noktanın alaka odağı olması da ayrıca sevindirici. Ekolojik Tekstiller UR-GE Projesi’nde küme üyesi firmaların yabancı alım heyeti ile gerçekleştirdiği B2B görüşmeleri de mühim iş birlikleri ile sonuçlanırken yeni pazarlara kapı açtı. Sektör temsilcileri ile yabancı iş profesyonellerinin bir araya geldiği Bursa Textile Show, ülke standartlarının üzerinde bir organizasyona dönüştü. Deprem yaralarını sardığımız bir dönemde burada elde edilmiş gelirin bölgeye aktarılması da oldukca mühim. Ülke olarak zor bir dönemden geçerken Türk tekstil, hazır giyim ve konfeksiyonunun gerçekten fazlaca kuvvetli olduğunu göstererek motivasyonumuzu artırmış olduk.” ifadelerini kullandı.
BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, fuar organizasyonlarının ancak firmaların ihracat hedeflerine değil, kentin ticaret dünyasına katkı sağladığını söyledi. Bu yıl yeni yerinde yeni konsepti ile ziyaretçilerini ağırlayan Bursa Textile Show’un 5-7 Eylül 2023 tarihleri içinde ikinci defa kapılarını açacağını vurgulayan İsmail Kuş, “Tekstil sektörünün Türkiye’deki en önemli buluşmalarından birisi olan Bursa Textile Show her geçen devre büyüyor. Hedefimiz sektörümüzün katma kıymetli üretimdeki tecrübesini ihracat pazarlarında da daha fazla göstermesini sağlamak. Bu yolda çalışmalarımızı sürdüreceğiz.” diye konuştu.
İpekiş Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi, UTİB Denetim Kurulu Üyesi Aşkın Kandil, her sene fuarın daha da geliştiğini belirterek, “Hem katılımcılar, hem de ziyaretçiler için daha müessir ve neticeleri itibariyle de müspet olacağını düşünüyorum. İşimize dört elle sarılmak için bu şekilde bir motivasyonumuz da var. Bu yıl Uluslararası Fuar Merkezi’nde gerçekleşen fuar, alan genişliği ve bütün hizmetler bakımından hepimizi oldukça mutlu etti. Yenilerini inşallah hep birlikte başarıya ulaşmış bir halde gerçekleştireceğiz.” dedi.
BTSO Meclis Üyesi Yavuz Özdemir, Bursa Textile Show Fuarı’nın her yönüyle büyüdüğünü belirterek, alıcıların fuardaki yeni konseptinden memnun kaldığını anlatım etti. Seçen Tekstil Genel Müdürü Hilal Gülseçen ise fuar süresince hem yurt içinden, hem yurt dışından alım heyetlerini ağırladıklarını kaydederek, fuarda 2024 ilkbahar-yaz tasarımlarını tanıttıklarını belirtti.