enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,4892
EURO
36,4420
ALTIN
2.945,80
BIST
9.031,82
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Yağmurlu
20°C
Bursa
20°C
Yağmurlu
Perşembe Parçalı Bulutlu
21°C
Cuma Karla Karışık Yağmurlu
19°C
Cumartesi Kar Yağışlı
8°C
Pazar Parçalı Bulutlu
9°C
Advert

Bursa, Lojistik Merkezleri Planında Neden Yok?

Bursa, Lojistik Merkezleri Planında Neden Yok?
14.11.2024 18:10
41
A+
A-

Bursa, Lojistik Merkezleri Planında Neden Yok? Bursa, Lojistik Merkezler Planında Neden Yer Almıyor? Türkiye’nin en güçlü sanayi ve ticaret merkezlerinden biri olan Bursa, Ulaştırma Bakanlığı’nın planlarında Eskişehir, Bilecik ve Balıkesir’e yer verilmesine rağmen neden dışarıda bırakıldı?

Bursa, Lojistik Merkezleri Planında Neden Yok?

Bursa, Lojistik Merkezleri Planında Neden Yok?

Bursa, Lojistik Merkezleri Planında Neden Yok?

Bursa, Lojistik Merkezleri Planında Neden Yok? Bursa Ekonomisi ve Gelecek Vizyonu konulu başlıklar son günlerde Bursa İş Dünyası ve Bursa ekonomik hayatının dikkatini çekmekte. Hazırlanan raporlara göre yerleşim alanlarının içinde sıkışıp kalan ve plansız alanlarda üretim yapan yaklaşık 8 bin sanayi tesisi bulunan Bursa, Ulaştırma Bakanlığı Lojistik Merkezleri raporlarında adeta yok sayılmışa benziyor.

TÜRKİYEDE LOJİSTİK MERKEZLER NERELERDİR?

2023’te 20 lojistik merkez toplam 34,2 milyon ton yük kapasitesiyle tüm sektörlere hizmet verecektir. Avrupa ile kesintisiz ve uyumlu demiryolu ulaşımının sağlanmasına yönelik teknik ve idari karşılıklı işletilebilirlik düzenlemelerine uyum sağlanacaktır. Samsun (Gelemen), Uşak, Denizli (Kaklık), İzmit (Köseköy), Eskişehir (Hasanbey), Balıkesir (Gökköy), Erzurum (Palandöken), Kahramanmaraş (Türkoğlu) , Mersin (Yenice) ve Halkalı olmak üzere 10 adet Lojistik Merkez işletmeye açılmıştır. Konya (Kayacık) beton saha ve idari binaları tamamlanarak açılışa hazır hale getirilmiş mekanik atölye ve depo imalatları devam etmektedir. Kars Lojistik merkezinin inşaatı devam etmektedir. Bilecik (Bozüyük), İzmir (Kemalpaşa), ve Mardin lojistik merkez inşaat çalışmaları devam etmektedir. Diğerleri olan İstanbul (Yeşilbayır), Kayseri (Boğazköprü), Sivas, Bitlis (Tatvan) ve Şırnak (Habur) projelendirme ve kamulaştırma çalışmaları devam etmektedir.

”Lojistik köy ya da merkez nedir, lojistik merkezlerin sağladığı avantajlar nelerdir, lojistik merkezlerde hangi tesisler bulunur, Avrupa’nın en önemli lojistik merkezleri hangileridir, lojistik köy kalite kriterleri nelerdir, Türkiye’de kurulan ve kurulması planlanan lojistik merkezler nerelerdir? Lojistik Merkezler/Köyler; lojistik ve taşımacılık şirketleri ile ilgili resmi ve özel kurumların içinde yer aldığı, her türlü taşımacılık moduna etkin bağlantıları olan, depolama, bakım-onarım, yükleme-boşaltma, elleçleme, tartı, yük bölme-birleştirme, paketleme ve benzeri faaliyetleri gerçekleştirme imkanları olan ve taşıma modları arasında düşük maliyetli, hızlı, güvenli, çevreci aktarma alan ve donanımlarına sahip, içerisinde ulusal ve uluslararası taşımacılık, lojistik ve dağıtım ile ilgili tüm faaliyetlerin çeşitli işletmeciler tarafından gerçekleştirildiği planlanmış̧ alanlardır.”

Bursa, Lojistik Merkezleri Planında Neden Yok?

Bursa, Lojistik Merkezleri Planında Neden Yok?

Bursa, Lojistik Merkezleri Planında Neden Yok?

Bursa firmaları, kapasite artışları, depolama sorunları ve lojistik zorluklarla karşı karşıya. Üstelik bu tesisler, kentte trafik ve çevreye dair de ciddi kaygılar oluşturuyor. Bursa’da bulanan tesisler için, planlı yeni sanayi alanlarına duyulan Bursa’nın, Lojistik Merkezi sorunları ertelenemeyecek boyutlara ulaşmış durumda.

Etrafımızı saran Eskişehir Hasanbey, İzmit Köseköy, Bilecik Bozüyük, Balıkesir Gökköy Lojistik Merkezleri projeleri olmasına rağmen Bursa Lojistik Merkezi sanki yok sayılmış durumda. En azından Ulaştırma Bakanlığı planlarına göre öyle görünüyor.

LOJİSTİK MERKEZ YER SEÇİMİNDE NELER DİKKATE ALINMALI?

Lojistik merkezlerin etkin olarak hizmet verebilmesi için bazı unsurların yerine getirilmesi gerekmektedir. Bu unsurlar: Uluslararası ve ulusal taşımacılık koridorlarına yakınlık, Arazi topoğrafyası, Elektrik, gaz, su, haberleşme, ısıtma-soğutma altyapısı, Arazi ve inşaat maliyetleri, Mümkün olduğunca fazla taşımacılık modu (demiryolu, denizyolu, karayolu, havayolu, iç suyolu ve boru hattı) bağlantısı veya yakınlığı, kapasite ve özellikleri, bölge ülkeleri veya illeri için dağıtım ve toplama merkezi olma özelliği, üretim merkezlerine yakınlık, tüketim merkezlerine yakınlık, kalifiye işgücü potansiyeli, genişleme olanağı ve imar durumu.

Bursa gibi üretim merkezi kentler için, ülkemizi dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına taşıma sorumluluğunu güçlendirecek yeni bir bakış açısına ve buna uygun hamlelere ihtiyaç olduğu açıktır. Bursa’mızın yaklaşık 11 bin kilometrekarelik yüzölçümü içinde binde 8’lik payına rağmen, kent ekonomisine yüzde 46 gibi yüksek seviyede katma değer sağlayan sanayimizin, ölçek ekonomisine uygun, kapasite artışına imkân sağlayacak yeni yatırım alanları ve Lojistik Merkezlerine ihtiyacı var ancak Bakanlık bunu yok mu sayıyor?

Bursa Lojistik Merkezleri Planında neden yok sayıldı yada gizli bir el yok mu saydırdı?

İnsan düşünmeden edemiyor…

Devamı Gelecek

Nokta Bursa – Murat Doruk

 

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.