enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,4837
EURO
36,4414
ALTIN
2.956,37
BIST
9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
21°C
Bursa
21°C
Az Bulutlu
Cuma Karla Karışık Yağmurlu
18°C
Cumartesi Çok Bulutlu
6°C
Pazar Az Bulutlu
8°C
Pazartesi Açık
9°C
Advert

Bu Truva Atı Başka Truva Atı

Bu Truva Atı Başka Truva Atı
13.01.2020 16:32
306
A+
A-

Bu Truva Atı Başka Truva Atı. Kaspersky araştırmacıları kullanıcılara istenmeyen reklamlar gösteren ve e-ticaret uygulamalarını kurdurmaya çalışan yeni bir Truva Atı uygulaması tespit etti. Bu uygulama hem kullanıcıları hem de reklam verenleri kandırabiliyor. Akıllı telefon uygulama mağazalarını ziyaret eden bu zararlı yazılım çeşitli uygulamaları indirip kullanıcı adına bunlar hakkında yorumlar yazıyor. Bunların tümünü de cihazın sahibi farkında olmadan gerçekleştiriyor.

Bu Truva Atı Başka Truva Atı. Kış satışları yoğunlaştıkça hem kullanıcıların hem de markaların daha dikkatli olması gerekiyor. Kullanıcılar mağaza seçerken, daha önceden yapılan yorumlara önem veriyor. Satıcılar da kampanya ve reklam bütçelerini bu dönemde artırıyor. Ancak ne kullanıcılar ne de satıcılar internette gördüklerine tamamen güvenmemeli. Yeni bir Truva Atı uygulaması, popüler alışveriş uygulamalarının puanını artırıp insanları bunları kurmaya itiyor ve ardından sayısız reklam gösteriyor.

‘Shopper’ adı verilen bu uygulama, ayrıntılı gizlenme yöntemleri ve Google Accessibility Service kullanımıyla araştırmacıların dikkatini çekti. Engelli kullanıcılara yardımcı olmak için tasarlanan bu servis uygulama içeriklerinin sesli okunmasını ve kullanıcıların arayüzle etkileşime girebilmesini sağlıyor.  Ancak saldırganlar bu özelliği cihazın sahibine karşı ciddi bir tehdit olarak kullanıyor.

Bu servisi kullanma izni alan zararlı yazılım, sistem arayüzü ve uygulamalarla etkileşime girmek için neredeyse sayısız fırsata kavuşuyor. Ekrandaki verileri toplayabilen yazılım düğmelere basabiliyor ve hatta kullanıcı hareketlerini taklit edebiliyor. Zararlı uygulamanın nasıl yayıldığı henüz tam olarak bilinmese de Kaspersky araştırmacıları cihaz sahiplerinin bunu sahte reklamlardan veya üçüncü taraf uygulama mağazalarından yasal uygulama almaya çalışırken indirmiş olabileceğini düşünüyor. Zararlı uygulama kendini bir sistem uygulaması olarak gösteriyor ve kendini kullanıcıdan gizlemek için ConfigAPK adlı sistem simgesini kullanıyor. Ekran kilidi açıldıktan sonra çalışan uygulama cihaz hakkında bilgi toplayarak saldırganın sunucusuna gönderiyor. Sunucudan da uygulamanın çalıştıracağı komutlar alınıyor. Gelen komutlara göre uygulama şunları yapabiliyor:
  • Cihaz sahibinin Google veya Facebook hesabını kullanarak AliExpress, Lazada, Zalora, Shein, Joom, Likee ve Alibaba gibi popüler alışveriş ve eğlence uygulamalarına kayıt olmak.
  • Google Play’de uygulamalara cihaz sahibi adına yorum bırakmak.
  • Erişilebilirlik Servisini kullanma haklarını kontrol etmek. Eğer izin verilmemişse uygulama bunu talep eden sahte bir istek gönderiyor.
  • Google Play Protect özelliğini kapatmak. Bu özellik, Google Play Store’daki uygulamaları indirilmeden önce kontrolden geçiriyor.
  • Uzak sunucudan gelen bağlantıları gizli bir pencerede açmak ve bir dizi ekranın engeli kaldırıldıktan sonra kendini uygulama menüsünden gizlemek.
  • Ekran kilidini açarken reklam göstermek ve bu reklamlar için uygulama menüsünde etiketler oluşturmak.
  • Apkpure[.]com adresinden uygulamalar indirip kurmak
  • Reklamı yapılan uygulamaları Google Play’den indirip açmak.
  • Kurulu uygulamaların etiketlerini reklamı yapılan sayfaların etiketleriyle değiştirmek.

Ekim – Kasım 2019 arasında, alışveriş tutkunu Trojan-Dropper.AndroidOS.Shopper.a yazılımından etkilenen kullanıcıların büyük bir kısmı (yüzde 28,46) Rusya’daydı. Rusya’yı sırasıyla Brezilya (yüzde 18,70) ve Hindistan (yüzde 14,23) takip etti.

Kaspersky Zararlı Yazılım Analisti Igor Golovin, “Bu kötü niyetli uygulamanın verdiği gerçek zarar şimdilik yalnızca istenmeyen reklamlar, kullanıcı adına verilen sahte yorumlar ve puanlar olsa da kimse bunun ileride değişmeyeceğini garanti edemez. Bu zararlı uygulama şu anda alışveriş alanına odaklanmış durumda fakat sahip olduğu özellikler sayesinde saldırganlar kullanıcıların sosyal medya hesaplarından ve diğer platformlardan sahte bilgiler de yayabilir. Örneğin, Shopper’ın arkasındaki isimlerin istedikleri videolar kullanıcıların sayfalarında yayınlanabilir ve internete sahte bilgiler yayılabilir.” dedi.

Bunun gibi zararlı yazılım tehditleriyle karşılaşma riskini azaltmak için kullanıcılara şunları tavsiye ediyoruz:

  • Erişilebilirlik Servisi ile ilişkisi olmadığı halde bunu kullanmak isteyen uygulamalara dikkat edin.
  • Kurduğunuz uygulamaların neler yapabildiğini görmek için her zaman uygulama izinlerini kontrol edin.
  • Yoğun reklamı yapılmış olsa bile güvensiz kaynaklardan uygulama indirmeyin, bilinmeyen kaynaklardan gelen programların kurulmasını engelleyin.
Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.