BTK, Vodafone’u uyardı: Hizmet kalitesi düştü. İnternet servis sağlayıcılığı hizmetlerinde hizmet kalitesi bildirimleri kapsamında Vodafone Net İletişim Hizmetleri AŞ’ye uyarı yapıldı.
BTK, Temmuz ayı duyuru listesinde yer alan açıklamaya göre karar gelen şikayetler üzerine yapılan inceleme sonucu alındı.
Vodafone’un, İnternet servis sağlayıcılığı hizmeti sunan işletmecilere ilişkin hizmet kalitesi hedef değerlerini 2019 yılı birinci çeyrek dönemde sağlayamadığı ortaya çıktı. Kurumu bu konuda uyaran BTK, uyarı metninin bir ay süre ile kurumun internet sayfasında yayınlanmasına karar verdi.
“20/05/2020 tarihli ve 2020/İK-TED/146 sayılı Kurul Kararı ile “Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği” ve “İnternet Servis Sağlayıcılığı Hizmeti Sunan İşletmecilere İlişkin Hizmet Kalitesi Tebliği” gereğince Kurumumuza yapılan bildirimler kapsamında;
“Vodafone Net İletişim Hizmetleri AŞ’nin 2019 yılı birinci çeyrek döneme dair hizmet kalitesi ölçümlerinin değerlendirilmesi sonucunda; Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği’nin “Hizmet kalitesi ölçütleri ve yükümlü işletmeciler” başlıklı 5’inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan; “(2) (Değişik:RG-21/1/2014-28889) … internet servis sağlayıcılığı hizmeti sunan işletmecilerden tebliğ veya Kurul kararı ile belirlenenler Ek-3’teki, … ölçütlere ilişkin hedeflere uymakla ve verileri Kuruma göndermekle yükümlüdür.” hükmüne aykırı olarak 2019 yılı birinci çeyrek döneme ilişkin hizmet kalitesi ölçümlerinde 4/1 Mbit/saniye hız profili için;
“Veri Aktarım Hızı” ölçütüne ilişkin “İndirme için ortalama veri aktarım hızı” ve “Gönderme için ortalama veri aktarım hızı” verilerine ilişkin “≥ Duyurulan Bağlantı Hızının %75’i” hedefi çerçevesinde gönderme için ortalama veri aktarım hızının 750 kbit/saniye’ye karşılık gelen hedef değerine eşit veya büyük olması gereken 2019 yılı Şubat ayında ilgili hedef değerinin altında kalarak 747 kbit/saniye olarak gerçekleşmesi nedeni ile Vodafone Net İletişim Hizmetleri AŞ’nin; Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği’nin “İdari para cezaları ve diğer yaptırımlar” başlıklı 9’uncu maddesinin birinci fıkrasında yer alan; “(1) (Değişik:RG-21/1/2014-28889) İşletmecinin bir takvim yılı içindeki herhangi bir raporlama döneminde hizmet kalitesi ölçütlerine ilişkin bir veya daha fazla hedef değeri sağlayamaması durumunda;
Kurul tarafından kabul edilen haklı nedenleri olmaması halinde işletmeci bir defaya mahsus yazılı olarak uyarılır ve ilgili raporlama döneminde hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediği Kurum internet sayfasında bir ay süreyle duyurulur.” hükmü çerçevesinde;
a. Yazılı olarak uyarılması,
b. İnternet Servis Sağlayıcılığı Hizmeti Sunan İşletmecilere İlişkin Hizmet Kalitesi hedef değerlerini 2019 yılı birinci çeyrek dönemde sağlayamadığının bir (1) ay süre ile Kurumumuz internet sayfasında duyurulması,” hususlarına karar verilmiştir.”