Bursa Ticaret Borsası (BTB), Bursa’nın değerlerine sahip çıkma adına ilgili kurumlarla bir araya gelmeyi sürdürüyor.
BTB Yönetim Kurulu Başkanı ve TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Özer Matlı ve Meclis Başkanı Mehmet Aydın bu kapsamda, BEBKA Genel Sekreteri İsmail Gerim ve Tarihi Çarşılar Federasyonu Başkanı Muhsin Özyıldırım ile bir araya geldi.
Toplantıda; Bursa’nın bir markası olan ve ünü dünya geneline yayılan ipekböcekçiliği konusu BEBKA Genel Sekreteri İsmail Gerim ile ele alınırken, UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesi’nde yer alan Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi’nin daha kaliteli hizmet sağlaması adına da Tarihi Çarşılar Federasyonu Başkanı Muhsin Özyıldırım ile istişarede bulunuldu.
“İPEKBÖCEKÇİLİĞİ KAYBOLMAMALI”
İpekböcekçiliğinin geleceği konusunda şehrin yerel dinamiklerinin bir araya gelmesi gerektiğine vurgu yapan BEBKA Genel Sekreteri İsmail Gerim, tanıtım ve algı konusuna ağırlık vermek gerektiğini dile getirdi. Bursa’yla özdeşleşmiş ipek üretiminin günün şartlarına uygun olarak revize edilerek sürdürülmesi gerektiğini ifade eden BTB Yönetim Kurulu Başkanı ve TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Matlı ise bu gibi şehrin var olan değerlerinin kaybolmaması ve tekrar canlanması için başta pazar oluşturulması gerektiğine dikkat çekerken, iş birliğine hazır olduklarını ifade etti.
“HANLAR BÖLGESİ BURSA TİCARETİNİN KALBİDİR”
BEBKA Genel Sekreteri İsmail Gerim ile yapılan değerlendirmelerin ardından Bursa’nın bir diğer değeri olan Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi,Tarihi Çarşılar Federasyonu (TÇF) Başkanı Muhsin Özyıldırım ve yönetimi ile ele alındı. TÇF Başkan Özyıldırım, bölgenin Bursa ve ülke için paha biçilmez bir değerde olduğunu belirtirken, bunun farkında olmak ve ona göre çalışmalar yapmak gerektiğini vurguladı. BTB Yönetim Kurulu Başkanı ve TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Özer Matlı da Amerika kıtasının keşfinden bir yıl önce kurulan Koza Han ve devamında inşa edilen Hanlar Bölgesi`nin Bursa ve ülke ticaretinin yanı sıra, kültürümüzün de yaşatıldığı bir bölge olduğunu söylerken, Bursa’nın kaybolmaya yüz tutmuş değerlerini ve yeteri kadar ilgi görmeyen tüm markalarını bir bir ayağa kaldırmak için hep birlikte çok çalışmak gerektiğinin altını çizdi.