enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,4893
EURO
36,2479
ALTIN
2.964,68
BIST
9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
21°C
Bursa
21°C
Az Bulutlu
Cuma Karla Karışık Yağmurlu
18°C
Cumartesi Çok Bulutlu
6°C
Pazar Az Bulutlu
8°C
Pazartesi Açık
9°C
Advert

Boeing’in başı belaya girecek! ABD’li pilotlar itiraf etti

Boeing’in başı belaya girecek! ABD’li pilotlar itiraf etti
14.03.2019 12:35
333
A+
A-

Etiyopya’daki kazadan aylar önce birçok Amerikan pilotunun, Boeing 737 Max 8 uçağı hakkında şikayette bulunduğu ortaya çıktı.

Önce Endonezya sonra Etiyopya’da 737 Max 8 tipi yolcu uçağını düşmesi sonucu toplam 346 kişi hayatını kaybetmişti. Bu gelişmeler sonrası tüm dünyadan ambargo yiyen Boeing şirketi, flaş bir adım atarak 737 Max 8’deki tartışmalı yazılımı güncelleme kararı almıştı. Tartışmaların ortasındaki şirketi zora sokacak yeni bir gelişme yaşandı.

 

AMERİKALI PİLOTLARDAN DEHŞETE DÜŞÜREN ŞİKAYETLER

The Dallas Morning News’e konuşan Amerikalı pilotlar, 8 ay önce o yazılım ve 737 Max 8 tipi için şirketi nasıl uyardıklarını anlattı.

Etiyopya kazası olmadan önce Max 8 hakkında, Ekim ve Kasım aylarında en az beş şikayetin yapıldığı bildirildi. Çoğu, otomatik pilot veya uçağın kalktıktan kısa süre sonra düşmesiyle ilgili olan şikayetlerde bulundu.

BİRİNCİ PİLOT: BÖYLE BİR UÇAĞI PİLOTLARA “UÇURUN” DEMEK MANTIKSIZ

Bir pilot Max 8’in uçuş kılavuzunun “yetersiz” olduğunu şikayet etti. Pilot, “Üreticilerin, Federal Havacılık Kurulu’nun (FAA) ve havayollarının daha öncekilerden oldukça karmaşık sistemlere sahip olan bir uçağı; yeteri kadar eğitmeden, geçerli kaynakları sağlamadan ve nitelikli dokümanı anlatmadan pilotlara uçurmasının mantıksız olduğunu düşünüyorum” diyerek, karakteristik artış sistemi ya da MCAS manevraları hakkında yeterli talimatın olmadığını söyledi.

İKİNCİ PİLOT: OTOMATİK PİLOT DEVREYE GİRİNCE 2-3 SANİYE SONRA UÇAK AŞAĞI DÜŞÜYOR

Şikayetlerin çoğunda pilotlar, kalkış sırasında uçağın burnunun aşağıya indiğini belirtti. Konu ile ilgili bir pilot, “Otomatik pilotun etkinleştirilmesi sonrasında 2-3 saniye içinde uçak aşağıya düşüyor” dedi. Ancak otomatik pilottan çıkıldığı takdirde uçağın yükselmeye devam edebildiğini söyledi.

Şikayette bulunan pilotlardan biri de, “Biz kalkış süresini düşündük ve bende uçuş profilini ve otomasyon sistemimizi gözden geçirdim. Ama uçağın düşmesi ile ilgili herhangi bir sebep bulamadım” dedi.

İŞTE BOEİNG’İN GELİŞTİRDİĞİ O TARTIŞMALI YAZILIM

Boeing, Avrupalı rakibi Airbus’ın orta mesafede daha verimli yakıt kullanan A321 model güncellemesine karşı geliştirdiği 737 Max modellerinde, uçak motorunu daha etkin hale getirmek için daha büyük bir motor inşa etmişti. Yeni motorun idaresi için de yeni bir uçuş kontrol yazılımı geliştirilmişti. Söz konusu yazılımın “kontrol yasası” adı verilen otomatik pilot aktifken pilotların müdahalesini devre dışı bırakan bir sistem içerdiği biliniyor.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.