Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) üretici enflasyonu rakamlarını açıklamasının ardından, alkollü içkiler, tütün mamulleri ve akaryakıt gibi ürünlerde özel tüketim vergisi (ÖTV) oranlarında artışlar yapıldı. ÖTV artışının ardından sigara üreticileri de fiyatlarına zam yapmaya başladı.
Bazı sigara markaları, diğer firmalara göre daha yüksek zam oranları uyguladıkları için eleştirildi. Tepkilerin ardından, yüksek zam oranlarını uygulayan bir sigara grubu indirime gitti. Daha önce 8-10 TL arasında olan zam oranı, 6 TL’ye düşürüldü.
4 Temmuz’dan itibaren yürürlüğe giren zamlı fiyatlarla en yüksek sigara fiyatı 80 TL, en düşük sigara fiyatı ise 67 TL olmuştu. 6 Temmuz’dan itibaren geçerli olacak yeni fiyat listesiyle en düşük sigara fiyatı 61 TL’ye, en yüksek sigara fiyatı ise 74 TL’ye geriledi.
ÖTV artışı ve ardından uygulanan zamlar, sigara tüketimini azaltma amacı taşıyor. Ancak sigara bağımlılığı nedeniyle birçok kişi zamlı fiyatlara rağmen sigara içmeye devam ediyor. Sigara kullanımının azaltılması için daha etkili önlemlerin alınması gerektiği vurgulanıyor.
Sigara fiyatları, ekonomik göstergelerden de etkileniyor. Enflasyon oranının artması, sigara fiyatlarında da artışlara yol açabiliyor. Ayrıca, sigara üzerine uygulanan vergi oranlarındaki değişiklikler de sigara fiyatlarını doğrudan etkiliyor.
Sigara, halk sağlığı açısından ciddi sorunlara yol açan bir madde. Sigara kullanımı, kalp hastalıkları, kanser ve solunum yolu hastalıkları gibi birçok hastalığa neden oluyor. Sigara kullanımının azaltılması için farkındalık kampanyaları, vergi artışları ve diğer önlemler uygulanıyor.