enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5197
EURO
36,1843
ALTIN
2.962,97
BIST
9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
21°C
Bursa
21°C
Az Bulutlu
Cuma Karla Karışık Yağmurlu
18°C
Cumartesi Çok Bulutlu
7°C
Pazar Az Bulutlu
8°C
Pazartesi Açık
9°C
Advert

Bim’den sonra Arçelik’den de zam açıklaması: Tüketiciye yansıtmak zorundayız

Bim’den sonra Arçelik’den de zam açıklaması: Tüketiciye yansıtmak zorundayız
31.08.2018 12:55
325
A+
A-

Döviz kurlarındaki hareketlilik, beyaz eşya sektörünü de etkiledi.

Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu, “Yüksek kur kaynaklı tüm ekosistemde bir sıkıntı yaratılmış durumda. Bu yıl pazar yüzde 5 daralacaktır. Kur ve maliyet artışını tüketiciye yansıtmak mecburiyetindeyiz ama direnebildiğimiz kadar direneceğiz” dedi.

Cumhuriyet’ten Şehriban Kıraç’ın haberine göre, dünyanın en büyük tüketici elektroniği fuarlarından IFA bugün Berlin’de kapılarını açıyor. Türkiye’den Arçelik’in markaları Beko, Grundig ve Vestel IFA’ya çıkarma yaptı.

Özellikle hammadde fiyatlarını etkileyen dolar kuru ile piyasada fiyat artışlarının kaçınılmaz hale geldiğine dikkat çeken Bulgurlu, “Mecburen biz de artan maliyetleri kademe kademe olmasa da tüketiciye yansıtmak mecburiyetindeyiz. Tüketim düşüşü de bundan kaynaklanacak” diye konuştu.

Kurun ihracat anlamında avantaj sağladığını ifade eden Hakan Bulgurlu, “Ancak Sanayimizde ithalat olduğu için herkesin beklediği kadar avantaj sağlamıyor. Zaten Arçelik’in iş hacminin yüzde 65’ten fazlası uluslararası işlerden geliyor. Asya’da birçok yeni işimiz var. Filipinler ve Endonezya’da yeni şirketlerimiz var” değerlendirmesini yaptı.

Bulgurlu, Beko’nun yenilikçi ve akıllı teknolojilerinin global trendler ışığında şekillendiğini anlatarak, “Tüketici iç görülerini ve yeni trendleri temel alarak hayatı kolaylaştıran, zaman kazandıran ve sağlıklı yaşamı teşvik eden teknolojiler geliştiriyoruz” dedi.

 

Fuar öncesi Vestel standında basın mensuplarıyla bir araya gelen Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Turan Erdoğan, “Mühim olan özgün tasarım yapmak, ihracat ve katma değer sağlamak. Vestel markalı ürünlerde bugüne kadar 8 ülkeye 10 bin adetlik ihracat yaptık. Japonya’da satış için bir anlaşmamız oldu” ifadesini kullandı.

‘SİNEYE ÇEKTİK’

Beyaz eşya pazarında kur ve artan maliyetlerden kaynaklı olarak iç pazarda bir küçülmenin söz konusu olduğunu belirterek, 2018’in iç pazarda bir daralma ile kapanacağını öngördüklerini söyledi.

Kimsenin malına zam yapmak istemediğini vurgulayan Erdoğan, “Globalleşen bir dünyada artan kur farkının belirli kısmını mümkün olduğu kadar tüketiciye az yansıtıyoruz. Ama kur ve maliyetleri arttığı zaman herkes fiyat artışı yapıyor. Az miktarda zam yaptık. Büyük kısmını sineye çektik. Türkiye kur hareketlerinde biraz deneyimli. Öncelikle moralleri bozmamak lazım. Kurda öngörülebilir ve stabil bir yapıya gelinmesini umut ediyoruz” dedi.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.