Berk Çiller’in Kilyos’taki olağandışı imar planı yargıdan döndü Eski başbakan Tansu Çiller’in oğlu Berk Çiller’in yönetiminde olduğu şirketin; Kilyos’taki 30 bin m2’lik arazisinin imar yapılaşma iznini normalin 4 katına çıkaran ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nca; onaylanan planı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin açtığı dava sonucunda iptal edildi.
GÜNDEM – Eski başbakanlardan Tansu Çiller’in oğlu Berk Uçuran Çiller, 3 yıl önce güneş enerjisi sektörüne giriş yapmıştı. 2017 yılında ağabeyi Mert Uçuran Çiller ile kurdukları Suoz Enerji Grup şirketi ile güneş enerjisi yatırımlarına yönelen Çiller, o dönemin döviz kuruyla 400 milyon dolarlık yatırım planı hedefini kamuoyuna açıklamıştı.
Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın Berk Çiller’in şirketi için verdiği izin, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin açtığı davayla mahkemeden döndü. Planlar iptal edildi. Berk Çiller’in yönetiminde olduğu şirkete ait arazinin imarı, geçtiğimiz yıl Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından değiştirilmişti.
İmar planıyla Sarıyer Kilyos’taki yaklaşık 30 bin metrekarelik araziye mevcudun ‘4 katı’ yapılaşma ve Turizm Tesisi yapma hakkı verilmişti.
Ancak planlar, İstanbul Büyükşehir Belediyesi İmar ve Şehircilik Daire Başkanlığı tarafından açılan dava sonucu iptal edildi.
Kararı, Daire Başkanı Gürkan Akgün kişisel Twitter hesabında duyurdu.
Tamamı 3. derece doğal sit alanı sınırları içerisinde kalan parsel daha önce ‘düşük yoğunluklu konut, park, yol’ alanı olarak belirlenmişti. Konut için ayrılan 22 bin 931 metrekarelik alanda 4 bin 586 metrekarelik inşaat yapılmasına olanak sağlanmıştı.
Bakanlık tarafından yapılan plan değişikliği ile ‘turizm potansiyeli’ ve ülkenin turizm sektörüne sağlayacağı ‘faydalar’ göz önüne alınarak, ‘konut’ fonksiyonu için ayrılan arazi ‘turizm tesisleri alanı’na alınmıştı.
Konuyla ilgili görüşü sorulan kamu kurumlarından olan İBB İmar ve Şehircilik Daire Başkanlığı tarafından yapılan değerlendirmede turizm fonksiyonunun çevre yapılaşma koşulları ile uyumlu olmadığı, inşaat alanının 5 kat artırıldığı, imar yollarının genişliğinin 10 metreden 7 metreye indirildiği belirtilmişti.