Yasal işlem başlattı
Balenciaga ayrıca, fotoğraflardan birinin çocuk pornografisi içeren bir mahkeme kararından bir alıntıyı göstermesinin ardından kampanyada rahatsız edici belgeler sergilediği için özür diledi. Şirket, 2023 baharında yapacağı fotoğraf çekimi için seti oluşturmaktan ve onaylanmamış öğeleri dahil etmekten sorumlu taraflara karşı yasal işlem başlattığını açıkladı ve “Çocukların her türlü istismarını şiddetle kınıyoruz. Çocukların güvenliğini ve esenliğini savunuyoruz” diye ekledi.
Balenciaga, 2015 yılında tasarımcı Demna‘yı sanat yönetmeni olarak atadı. Onun yaratıcı liderliği altında, markanın popülaritesi, hızla arttı. Geceleri güneş gözlüğü takan, siyah kapşonlu ve geniş omuzlu ceket giyen modelleriyle de marka adından bolca söz ettiriyor.
Şu anda Instagram hesabında gösterilen son kampanyada, bir ofis ortamında model Bella Hadid, aktrisler Nicole Kidman ve Isabelle Huppert yer alıyor. Marka sık sık hesabından fotoğrafları siliyor ve yenileriyle değiştiriyor.
Kering, Balenciaga’nın yıllık gelirini açıklamasa da HSBC, Nisan raporuna göre 2021’de yaklaşık 1,76 milyar euro (1,81 milyar dolar) satış elde ettiğini tahmin ediyor. Kering’in en büyük şirketi Gucci, yıllık sonuçlarına göre aynı dönemde 9,73 milyar euro kazandı.
Moda markaları için çok önemli bir dönem olan alışveriş sezonunda tartışma konusu olan Balenciaga, bu ayın başlarında Twitter’dan ayrılan ilk firma olmuştu.
Kaynak: gazeteoksijen.com