Fraser Doherty’nin İlham Verici Reçel Hikayesi
Fraser Doherty, babaannesinden miras aldığı reçel tarifleriyle küresel bir marka yarattı.
SuperJam adını verdiği markası, 16 yaşında hayata geçirdiği bir hayalin ürünü. Bugün yılda 3 milyon dolarlık ciroya ulaşan SuperJam, doğal malzemelerden hazırlanan eşsiz tatlarıyla beğeni topluyor.
Babaannesinin Tarifinden İlham Aldı
Doherty’nin girişimcilik yolculuğu, 14 yaşındayken başladı. Babaannesinden öğrendiği tarifleri kullanarak reçel yapıp komşularına satmaya başladı. 16 yaşında “SuperJam” markasını kurdu ve Tesco, Wal-Mart ve Waitrose gibi dev zincirlerde ürünlerini yer almaya başardı. 2007 yılında büyük bir süpermarket zincirinin en genç tedarikçisi oldu.
İskoçya Ulusal Müzesi’nde “İkonik İskoç Markaları” arasında yer alan SuperJam, Doherty’ye uluslararası ödüller kazandırdı. “Yılın Küresel Öğrenci Girişimcisi” unvanını alan Doherty, bu ödülü Kuzey Amerika dışında kazanan ilk kişi oldu.
Doherty, hikayesini “SuperJam Cookbook” ve “Super Business” adlı kitaplarda paylaştı. Sosyal sorumluluk projelerine de önem veren girişimci, SuperJam Çay Partileri düzenleyerek bakım evlerindeki yaşlıları mutlu ediyor.
Bugün 35 yaşında olan Doherty, konferanslar vererek gençlere ilham kaynağı olmayı sürdürüyor.