enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,4837
EURO
36,4414
ALTIN
2.956,37
BIST
9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
21°C
Bursa
21°C
Az Bulutlu
Cuma Karla Karışık Yağmurlu
19°C
Cumartesi Az Bulutlu
7°C
Pazar Çok Bulutlu
8°C
Pazartesi Açık
9°C
Advert

Avrasya Tüneli’nde hedef tutturulamadı; devletin kasasından çıkan para 5 milyar TL’yi aştı!

Avrasya Tüneli’nde hedef tutturulamadı; devletin kasasından çıkan para 5 milyar TL’yi aştı!
28.05.2024 19:41
17
A+
A-

Avrasya Tüneli’nde hedef tutturulamadı; devletin kasasından çıkan para 5 milyar TL’yi aştı! Araç geçiş garantileri nedeniyle devletin kasasından milyarlarca lira çıktı

Avrasya Tüneli’nde hedef tutturulamadı; devletin kasasından çıkan para 5 milyar TL’yi aştı!

Avrasya Tüneli’nde hedef tutturulamadı; devletin kasasından çıkan para 5 milyar TL’yi 

EKONOMİ – Yap-İşlet-Devret modeliyle inşa edilen ve 2016’da trafiğe açılan Avrasya Tüneli’nin araç geçiş garantileri ve fiyat farkı düzenlemesi nedeniyle tüneli işleten şirkete 7 yılda 5,4 milyar TL ödendi.

Avrasya Tüneli Projesi’nin temeli, 26 Şubat 2011 tarihinde atıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, projenin tasarım, inşaat ve işletmesini gerçekleştirmesi için Yapı Merkezi ve SK E&C firmalarının ortaklığı ile kurulan Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş’yi (ATAŞ) görevlendirdi. Yap-İşlet-Devret sözleşmesi gereği şirkete tüneli 24 yıl 5 ay işletme hakkı verildi.

BirGün’den Mustafa Bildircin’in bakanlığın verilerinden derlediği habere göre, tünelin hizmete girdiği 2017’de işletmeci şirkete 123 milyon 699 bin 444 TL garanti bedeli ödendi. Tünelin işletmecisine verilen garanti bedeli 2018, 2019 ve 2020 yıllarında ise sırasıyla 300 milyon 59 bin 194 TL, 326 milyon 688 bin 206 TL ve 556 milyon 697 bin 435 TL olarak gerçekleşti.

Avrasya Tüneli için kamunun kasasından çıkan parada, Covid-19 salgının da etkisiyle 2021, 2022 ve 2023 yıllarında çarpıcı artış kaydedildi. Buna göre, 2020 yılında 556,6 milyon TL olan tünelin işletmecisine ödenen garanti geçiş fark bedeli, 2021 yılında 1 milyar 230 milyon 402 bin 683 TL ile ifade edildi. Bakanlığın 2022 ve 2023 yıllarında tünel için yaptığı garanti geçiş ücreti ve fiyat farkı toplamının ise 2 milyar 899 milyon 96 bin 318 TL olduğu bildirildi. Tünel için 2017-2024 döneminde şirkete kamunun kasasından ödenen toplam para 5 milyar 436 milyon 643 bin 280 TL olarak hesaplandı.

Avrasya Tüneli için 2024-2026 döneminde yapılması öngörülen garanti ödemeleri de Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın TBMM’ye sunulan bütçe cetvellerine yansıdı. Tünel için müteahhide 2024-2026 döneminde müteahhide ödenmesi planlanan para, şöyle sıralandı:

• 2024: 4 milyar 907 milyon TL

• 2025: 6 milyar 505 milyon TL

• 2026: 7 milyar 690 milyon TL

Kaynak: T24

 

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.