enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5424
EURO
36,0063
ALTIN
3.006,41
BIST
9.549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Hafif Kar Yağışlı
7°C
Bursa
7°C
Hafif Kar Yağışlı
Pazar Az Bulutlu
8°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
9°C
Salı Az Bulutlu
11°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
13°C
Advert

50 bin kişi işsiz kaldı! Alışveriş platformuna tepkiler büyüyor

50 bin kişi işsiz kaldı! Alışveriş platformuna tepkiler büyüyor
19.11.2024 20:40
7
A+
A-

Hızla Büyüyen Temu’nun Asya’daki Küçük İşletmeler Üzerindeki Etkisi

Geçtiğimiz Ekim ayında Endonezya, yerel işletmeleri koruma amacıyla Temu uygulamasını mağazalardan kaldırdı. Benzer bir adım da Vietnam’dan geldi ve yetkililer, Temu ile Shein’in faaliyetlerinin yasaklanabileceğini açıkladı.

Temu’nun düşük fiyatlı Çin malları, yerel üreticilere büyük bir baskı oluşturuyor. Küçük işletmeler, Temu’nun cazip fiyatlarına ve hızlı üretim döngüsüne ayak uydurmakta zorlanıyor. Örneğin, Taylandlı oyuncak üreticisi Taksa Toys’un yöneticisi Poom Chotikavan, ithal ucuz ürünler nedeniyle ülkedeki birçok tedarikçinin kapandığını ifade etti. Geçtiğimiz mali yılda Tayland’da yaklaşık iki bin fabrika kapatıldı ve 50 binden fazla kişi işini kaybetti.

Asya’da Hızlı Genişleme

Temu’nun büyümesi, aynı zamanda Çin ekonomisindeki yavaşlamayla da bağlantılı. Çin’in iç pazarındaki talebin azalması, üreticileri fazla kapasitelerini düşük fiyatlarla dış pazarlara yönlendirmeye zorladı. Temu, bu fırsatı değerlendirerek Güneydoğu Asya pazarında hızla genişledi. 2023 yılında Filipinler ve Malezya’da faaliyete geçen platform, bu yıl Tayland, Brunei ve Vietnam’da da faaliyet göstermeye başladı.

Temu’nun müşterilerine sunduğu fiyatlar oldukça dikkat çekici. Örneğin, Endonezya’da yerel satıcılar tarafından 18 dolara satılan dokuma çantalar, Temu’da sadece 3 dolara sunuluyor. Ayrıca, birçok ürün ücretsiz kargo seçeneğiyle birlikte geliyor. Ancak bu durum, yerel işletmelerin tepkisine neden oluyor.

Endonezya’nın Yasağı ve Temu’nun Kararlılığı

Yerel üreticileri korumak amacıyla Endonezya hükümeti, 2023 yılında sosyal medya platformlarında e-ticareti yasakladı ve vergileri artırdı. TikTok Shop gibi platformlar bu değişikliklere uyum sağladı. Ancak uzmanlar, Temu’nun bu tür engelleri aşma konusunda kararlı olduğunu belirtiyor.

Temu, hem tüketicilere hem de yerel hükümetlere net bir mesaj veriyor: “Kuralları belirleyin, biz uyum sağlayacağız. Ancak karşınıza çıkmaya devam edeceğiz.” Şirketin agresif stratejileri ve büyüme hedefleri, platformu yerel ticaret için önemli bir rakip haline getiriyor.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.