enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5424
EURO
36,0063
ALTIN
3.006,41
BIST
9.549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Hafif Kar Yağışlı
7°C
Bursa
7°C
Hafif Kar Yağışlı
Pazar Az Bulutlu
8°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
9°C
Salı Az Bulutlu
11°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
13°C
Advert

23 uçağını satan dev havayolu şirketi iflas koruma başvurusunda bulundu

23 uçağını satan dev havayolu şirketi iflas koruma başvurusunda bulundu
18.11.2024 20:11
7
A+
A-

Spirit Airlines’ın İflas Başvurusu

ABD’nin düşük bütçeli seyahat sembolü Spirit Airlines, yıllarca süren zararlar, başarısız birleşme girişimleri ve artan rekabetin ardından iflas koruma başvurusunda bulundu.

New York Güney Bölgesi İflas Mahkemesi’ne yapılan başvuruda Spirit Airlines, varlıklarının ve borçlarının 1-10 milyar dolar arasında olduğunu belirtti. Şirket, operasyonlarına devam etmek için alacaklılarıyla 300 milyon dolarlık bir finansman üzerinde anlaştı. Spirit’in iflas sürecinden 2024’ün ilk çeyreğinde çıkması bekleniyor.

CEO Ted Christie, yolculara uçuşların ve rezervasyonların eskisi gibi devam edeceği konusunda güvence verdi. “Önemli olan şey, hala uçak bileti satın alabileceğiniz, uçabileceğiniz ve sadakat puanlarınızı kullanabileceğinizdir.”

JetBlue ile Birleşme Başarısızlığı

Spirit Airlines, 2022’de Frontier ile birleşme planlarını JetBlue’nun daha cazip bir teklif sunmasıyla değiştirdi. Ancak 2023’te bir federal yargıç, JetBlue’nun 3,8 milyar dolarlık satın alma teklifini rekabeti azaltacağı gerekçesiyle reddetti. Bu gelişme, Spirit’in mali sıkıntılarını daha da kötüleştirdi.

Pandemi sonrası yükselen maliyetler ve havacılık sektöründeki yoğun rekabet, Spirit Airlines’ın zararlarını artırdı. Havayolu şirketi, 2019’dan beri kâr edemedi ve yalnızca 2023’ün ilk yarısında 335 milyon dolardan fazla zarar açıkladı. Şirket ayrıca geçtiğimiz yaz 23 Airbus uçağını satarak 519 milyon dolar nakit elde etti.

Yenilikler Yetersiz

Spirit Airlines, bütçeli bilet modeliyle uzun süre popüler olmuştu. Ancak değişen müşteri istekleri ve uluslararası seyahatlere olan artan talep, Spirit’in gelirlerini olumsuz etkiledi.

Şirket, bu yaz koltuk seçimi ve daha geniş oturma alanları gibi avantajlar sunan paket fiyatlara geçti ancak bu yenilikler mali sıkıntıları çözmek için yeterli olmadı.

İflas Sürecindeki Stratejiler

Spirit, iflas sürecinde daha fazla küçülmeyi ve operasyonel maliyetleri düşürmeyi planlıyor. Şirket, yıl sonunda 1 milyar dolarlık bir likiditeye ulaşmayı hedeflerken, yaklaşık 330 pilotun daha işten çıkarılacağını duyurdu.

Analistler, Spirit Airlines’ın iflas sürecinden çıktıktan sonra Frontier ile birleşme görüşmelerini yeniden başlatabileceğini düşünüyor. Frontier ve Spirit’in birleşmesi, ABD’de düşük maliyetli havayolları sektöründe önemli bir güç oluşturabilir.

Spirit Airlines, Amerikan havayolu sektöründe iflas koruma başvurusunda bulunan ilk büyük şirket. Bu durum, diğer şirketlerin de mali yapıları üzerinde durması gerektiğini gösteriyor.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.