enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5424
EURO
36,0063
ALTIN
3.006,41
BIST
9.549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Hafif Kar Yağışlı
7°C
Bursa
7°C
Hafif Kar Yağışlı
Pazar Az Bulutlu
8°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
9°C
Salı Az Bulutlu
11°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
13°C
Advert

2.87 milyarlık otoyol vurgunu; Kim bu firma?

2.87 milyarlık otoyol vurgunu; Kim bu firma?
11.09.2022 15:46 | Son Güncellenme: 04.08.2023 22:19
935
A+
A-

2.87 milyarlık otoyol vurgunu CHP Zonguldak Milletvekili ve TBMM KİT Komisyonu üyesi Deniz Yavuzyılmaz, Ankara-Niğde otoyolu yapım sürecinde ilgili firmanın lehine ek süre verilmesi ve şirket kusuru nedeniyle 2.87 milyar liralık kamu zarar olduğunu açıkladı.

2.87 milyarlık otoyol vurgunu

2.87 milyarlık otoyol

EKONOMİ – CHP Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz Ankara-Niğde otoyolundaki 2.87 milyar liralık kamu zararını ortaya çıkardı.

Odatv’de yer alan bilgilere göre; Yavuzyılmaz, 2.87 milyar liralık oluşan zarara ilişkin Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’na, Karayolları Genel Müdürlüğü yöneticileri hakkında ‘görevi kötüye kullanma’, ‘fesat karıştırma’ suçlarından şikayetçi oldu.

İddiasını, 2017 yılına ilişkin Sayıştay Raporu’na dayandıran Yavuzyılmaz, Ankara-Niğde Otoyolu İşi’nin yapım süresi başlangıcının, şirkete ek işletme süresi verilecek şekilde mevzuata aykırı düzenlendiğini tespit ettiklerini belirtti.

Yavuzyılmaz, şunları kaydetti:

“Sayıştay raporuna göre; resmi olarak işin yapım süresinin başlayabilmesi için, uygulama sözleşmesinin yürürlüğe girmesi gerekiyor. Yürürlüğe girebilmesi için ise uygulama sözleşmesinin imzasından sonra, şirketin bazı şartları 180 gün içinde yerine getirmesi gerekiyor. Ancak uygulama sözleşmesi 360 gün sonra yürürlüğe girebiliyor. Sahada ise fiili durum farklı. Resmi olarak işin yapım süresi başlatıldığında, işin 360 günlük kısmı zaten yapılmış durumda.”

KAMUYA DEVİR 360 GÜN ÖTELENDİ

Uygulama sözleşmesinin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren yapım artı işletme süresi işletildiği için yürürlükten önce yapılan işler nedeniyle kısalan yürürlük sonrasındaki yapım işlerindeki 360 günlük sürenin, işletme süresinin sonuna eklendiğini belirten Deniz Yavuzyılmaz, böylece işletme süresinin uzadığını, otoyolun kamuya devrinin de 360 gün ötelendiğini belirtti. Yavuzyılmaz, “Görevli şirkete de bu süre kadar garanti ödemeleri peşkeş çekilmiş oluyor” dedi.

ERBİLGİN AİLESİ KİM?

İhaleyi alan ERG Şirketler Grubu boğazın en pahalı yalısının satışıyla 2006 yılında gündeme geldi.

Şirketin 2017 yılında yaşamını yitiren Barajlar kralı diye bilinen kurucusu Sami Müfit Erbilgin, dünyaca ünlü Forbes dergisinin yalısını, dünyanın en pahalı dördüncü evi ilan etmesiyle haberlere konu oldu.

Dünyanın en pahalı dördüncü evinin sahibi Müfit Erbilgin‘in ve şirketinin vergi listesinde adının olmaması tartışma yaratmıştı.

HANGİ ALANLARDA VAR

Şirketin sitesinde yer alan bilgiye göre 1966 yılında kurulan firma, projelerin planlanması, proje, imalat, inşaat ve montajı konularında faaliyet gösteriyor. Sitedeki bilgiler şöyle:

“Kuruluşundan bu yana, ERG birçok baraj, hidroelektrik santral, sulama ve kanalizasyon tesisleri, hava alanları, yollar, köprüler vb. inşaat işlerinin proje ve inşaatını başarıyla tamamlamıştır. Temel faaliyet alanları: Çeşitli endüstriyel tesisler ile altyapı yatırımları proje ve mühendislik hizmetleri. Baraj, havaalanı, termik santral, vb., altyapılar ile endüstriyel tesislerin tüm inşaat, imalat ve montaj işlerinin yapımı. Her türlü altyapı inşaatı, Her tür çelik yapı inşaat işlerinin planlama, projelendirme, imalat ve montaj işleri.”

TEMA’DAN AKKUYU’YA

TEMA Vakfı kurucuları arasında yer alan Sami Müfit Erbilgin’in Akkuyu Nükleer Santraline de teklif vermişti. Projenin ana müteahhidi Rus Atomstroyexport şirketi, Tepe İnşaat, Rönesans, Cengiz İnşaat, Tekfen İnşaat, Gama Holding, Doğuş İnşaat, Nurol İnşaat, ERG İnşaat, İspanyol Tecniacas Reunidas ve YDA ile birlikte ERG inşaata da nükleer santral sürecinde yapılacak işler konusunda bilgi vermişti.

Kaynak: Borsa ajansı

 

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.